מדיקל קומפריישן מקווה להימכר לפי 45 מיליון דולר

החברה שכרה את שירותיו של בנק השקעות אמריקאי, שיפעל לאיתור אפשרויות ■ החברה לא דיווחה מי הבנק, אך ל"גלובס" נודע כי מדובר ב-JMP Securities

מורי ארקין / צילום: תמר מצפי
מורי ארקין / צילום: תמר מצפי

חברת המכשור הרפואי מדיקל קומפריישן מחפשת רוכש: החברה, שנסחרת בבורסה בת"א, עדכנה היום על התקשרות עם בנק השקעות אמריקאי, שיפעל לאיתור אפשרויות השקעה שונות בחברה על-ידי צדדים שלישיים - באמצעות מיזוג, רכישת פעילות, מכירת זכויות הוניות או עסקה אחרת. החברה לא דיווחה מי הבנק אך ל"גלובס" נודע כי מדובר ב-JMP Securities.

תנאי ההתקשרות עם הבנק חושפים את השווי שאליו שואפת החברה. מדיקל תשלם לבנק שכר-טרחה של 25 אלף דולר, וכן - במקרה של שינוי שליטה - 900 אלף דולר או 2% משווי העסקה, בהנחה שיהיה מעל 45 מיליון דולר. אם לא יהיה שינוי שליטה, הבנק יקבל עמלה של 4% מהתמורה בהשקעה. כיום, שוויה של מדיקל צנוע בהרבה, 20 מיליון שקל, אחרי צניחה של 94.5% במנייתה בשנתיים האחרונות.

2.3 מיליון דולר בקופה והערת "עסק חי" בדוחות

בעלת השליטה בחברה היא אקסלמד של מורי ארקין. אקסלמד צפויה להזרים למדיקל כ-5 מיליון שקל במסגרת הנפקת זכויות שתתקיים בימים הקרובים. בסוף הרבעון השלישי היו בקופת מדיקל 2.3 מיליון דולר, ובדוחותיה נרשמה הערת "עסק חי". ב-2015, מדיקל עמדה במוקד מאבק שליטה בין אקסלמד וניסן תעשיות, שמחזיקה כיום ב-10.7% מהחברה. בעלי מניות נוספים הם מגדל, ילין לפידות וקרן פונטיפקס.

מדיקל פיתחה מכשיר למניעת קרישי דם בניתוחים אורתופדיים. החברה הודיעה כבר ב-2014 על תוכנית התייעלות, ועדכנה לפני כמה ימים על התקדמות התוכנית, שכללה צמצום מספר אנשי המכירות בארה"ב, והחלטה לעבור למודל של מכשיר אחד (ODM) - שבמסגרתו נשלחים המכשירים בהתאם להזמנות שמתקבלות, ולא מוצבים מראש בבתי החולים. השבוע פרסמה החברה שתי הודעות חיוביות - הראשונה הייתה הסכם להשכרת מכשיריה לבי"ח בארה"ב; השנייה הייתה הכללת טיפול למניעת פקקת של הוורידים העמוקים ותסחיף ריאתי בניתוחי החלפת מפרק ברך וירך בסל התרופות בישראל השנה - טיפול שהמכשיר של מדיקל מתאים לו.