יחימוביץ' על "דניאל": "אסון מתווה הגז ברור כעת מתמיד"

יחימוביץ': "הרי ישראמקו, השולטת ברשיונות דניאל, היא גם שותפה במאגר תמר. אלמלא המתווה, שנתן לחברות גם פטור מדיני ההגבלים העסקיים, וגם את סעיף היציבות האנטי-דמוקרטי למשך עשור, היה אפשר למנף את התגלית וליצור תחרות אמיתית לתמר וללוויתן"

שלי יחימוביץ'  / צילום: אוריה תדמור
שלי יחימוביץ' / צילום: אוריה תדמור

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) טוענת היום (א') כי האפשרות לתגלית גז חדשה ברישיון "דניאל" רק ממחישה עד כמה הייתה זו טעות לאשר את מתווה הגז.

"באופן שיטתי, כל שינוי וכל תגלית שהיו בחודשים האחרונים בתחום הגז הטבעי הוכיחו מחדש עד כמה מתווה הגז הוא הרה אסון", אמרה יחימוביץ'. "כפי שהמתווה התעלם כליל ממציאת מאגר Zohr (זור) במצרים, שהפכה על פניה את תמונת המצב שהציג נתניהו, כך גם קורה כעת עם האפשרות למציאת התגלית החדשה".

מפת חיפושי גז-דניאל
 מפת חיפושי גז-דניאל

יחימוביץ' הוסיפה כי "הרי ישראמקו, השולטת ברשיונות דניאל, היא גם שותפה במאגר תמר. אלמלא המתווה, שנתן לחברות גם פטור מדיני ההגבלים העסקיים, וגם את סעיף היציבות האנטי-דמוקרטי למשך עשור, היה אפשר למנף את התגלית וליצור תחרות אמיתית לתמר וללוויתן.

"במקום זאת - קונגלומרט נובל-דלק-ישראמקו רק קיבל לידיו עוד גז, כדי להעצים את כוחו של המונופול. רק אם יבוטל המתווה הממשלתי יהיה אפשר למנף את התגלית ליצירת תחרות, ואם לא - תתעצם ותתעשר עוד השותפות הפרטית שעה שהתרומה לצרכן הישראלי תהיה אפס עגול אחד.

"התגלית הפוטנציאלית מבורכת ומדובר בחדשות משמחות לכל תושבי ישראל; אם מתווה הגז יבוטל בהקדם הבשורה הטמונה בה גם תקבל ביטוי אמיתי, תוזיל דרמטית את יוקר המחיה, תעצים את התעשייה הישראלית, תגדיל את ההכנסה הפנויה למשקי הבית ותפחית משמעותית את העוני".