אושר ניהול ייצוגית בהיקף 61 מיליון שקל נגד בזק בגין שירות 144

לטענת התובעים, בזק הטעתה את ציבור הפונים לשירותי מודיעין 144 ולא גילתה להם כי שירות "השלמת שיחה" המוצע לפונה במהלך השיחה כרוך בתשלום, וכן לא גילתה להם את מחיר השירות 

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, גילה כנפי-שטייניץ, אישרה ניהול תובענה כייצוגית נגד חברת בזק, וזאת בגין הטעיית הפונים לשירות מודיעין 144

בתביעה בהיקף 61 מיליון שקל, שהוגשה באמצעות עורכי הדין בעז ודוד גידנסקי, נטען כי בזק הטעתה את ציבור הפונים לשירותי מודיעין 144 ולא גילתה להם כי שירות "השלמת שיחה" המוצע לפונה במהלך השיחה כרוך בתשלום, וכן לא גילתה להם את מחירו של השירות. 

התובעים טענו כי בזק אינה מכלה שקיפות בנוגע לשירות. לטענתם, כאשר לוחצים על כוכבית על-מנת לחייג אוטומטית למספר שניתן ב-144, הצרכן משלם סכום אשר לא נמסר לו. עד 2009 בזק לא הודיעה כלל כי השירות כרוך בתשלום נוסף, ואילו החל מ-2009, בעקבות פנייה של המועצה לצרכנות, החברה מיידעת כי הדבר כרוך בתשלום. אולם, לטענת התובעים, מרבית המשתמשים בשירות לוחצים על כוכבית עוד לפני ההודעה על התשלום, וכך אינם מיודעים על כך.

השופטת קבעה כי התובע הוכיח את התנאים הדרושים לאישורה של התובענה כייצוגית. נקבע כי הקבוצה בשמה תנוהל התובענה הייצוגית היא כל אדם או גוף שעשו שימוש בשירות "השלמת שיחה" במסגרת פנייה לשירות מודיעין 144 או 1344, ואשר חויבו בתשלום בגין שירות זה, החל מיום 4.8.2006 (7 שנים לפני הגשת התובענה).

בנוסף, השופטת קבעה כי בזק תשלם למבקש את הוצאות הבקשה ושכר-טרחת עורך דין בסך כולל של 50,000 שקל. (תצ 4198-08-13).