צפו: המוצר שנבחר כאחד החידושים המבטיחים של השנה

הצצה למוצר חדש שהושק לאחרונה ומעורר התלהבות רבה: גריל נייד וזול יחסית שפועל בעזרת אנרגיית השמש וכולל טכנולוגיה ייחודית שמבטיחה שהבשר לא יתייבש ויישאר תמיד עסיסי ■ צפו בווידאו

גריל סולארי/ צילום: מתוך הוידאו
גריל סולארי/ צילום: מתוך הוידאו

המנגל או הברביקיו אם תרצו היא אחת מפעילויות הפנאי החביבות על הישראלים. אבל לשיטת הצלייה על גחלים יש חסרונות רבים - מסכנות של גרימת שרפות, קבלת כוויות בשל חוסר זהירות, עשיית יתר של הבשר וכמובן זיהום האוויר ששריפת הפחם גורמת.

על-מנת להתגבר על החסרונות הללו ומתוך רצון ליצור סביבה נקייה יותר, חברה בשם go sun פיתחה גריל נייד שעובד על אנרגיית השמש

הגוסן גריל בנוי מרפלקטור פרבולי מאלומיניום ומגליל שעשוי משתי שכבות, הפנימית עשויה מאלומיניום, בעוד השכבה החיצונית עשויה מזכוכית ורוסיליקט, כאשר בין שתי השכבות יש ריק. 

כאשר קרני השמש פוגעות ברפלקטור, הן מוחזרות אל הגליל מכל הכיוונים. הריק שבין שתי השכבות הגליל מאיץ את תהליך הפיכת קרני השמש לחום, שמסוגל להגיע לטמפרטורה של עד 288 מעלות צלסיוס.

אבל מה שהחברה הכי מתגאה בו היא הסוללה התרמית שמותקנת בגריל ומבוססת על שעווה תרמית משתנה שעטופה אלומיניום מצופה פולימר.

הסוללה האוגרת את החום מסוגלת לשחרר אותו באטיות של עד שעתיים אחרי שהשמש שקעה. על-פי החברה, בגלל שהבישול נעשה בוואקום, המזון שמבושל נשאר עסיסי ולא מתייבש. 

החברה סיימה לא מזמן את קמפיין הקיקסטארטר, וכבר היא מתחרה מובילה בתחרות החידושים של השנה שתתקיים בתערוכת הטכנולוגיה CES 2016.

מחירו של הגריל הוא 600 דולר, מחיר נמוך יחסית לשמירה על הסביבה.