תאגיד השידור יחל לפעול באפריל; ומה עם החדשות?

אתמול נפגש מנכ"ל משרד התקשורת עם הנהלת התאגיד ■ הערכות: השידור הציבורי יקים לוח שידורים מחודש רק בעוד שנה ■ ספק סביב שידור חדשות בשנה הראשונה

אלדד קובלנץ/ צילום:: איה אפרים
אלדד קובלנץ/ צילום:: איה אפרים

מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, נפגש אתמול (ד') עם הנהלת תאגיד השידור הישראלי, שאמור לקום עם סגירתה של רשות השידור.

מהפגישה, שתוכנה הגיע לידי "גלובס", עולה כי למרות סימני שאלה גדולים שעדיין מרחפים סביב יכולתו של התאגיד להקים שידור מלא ומחודש, עומד משרד התקשורת על כך שתאריך תחילת שידוריו יהיה כחוק - ב-1 באפריל 2016.

משמעות הדבר היא שבתוך חודשיים תיסגר רשות השידור במתכונתה הנוכחית, וכל עובדיה יפוטרו. עדיין מתקיימים דיונים לגבי מי מהם ייקלטו בתאגיד החדש.

בפגישה עם פילבר נכחו מנכ"ל התאגיד החדש, אלדד קובלנץ, והסמנכ"לים שנבחרו עד כה לתפקיד.

בפגישה הביעו אנשי התאגיד פעם נוספת את עמדתם, שלפיה לא יוכל התאגיד לפעול במלוא כוחו על 3 הערוצים, 8 תחנות הרדיו והפעילות הדיגיטלית שדורש החוק כבר בחודש מארס - לא כל שכן להציג לוח שידורים מחודש ושונה מזה של רשות השידור הנוכחת. זאת במיוחד לאור העובדה שגיוס העובדים המסיבי טרם יצא לפועל, ולא נמצאו מתקנים שישמשו את עובדיה. כמו כן, עדיין לא ידוע מה תהיה מצבת כוח-האדם בגוף.

על-פי הדיונים, מסתמן כי הנחת היסוד היא כי לפחות בשנה הראשונה לפעילותו של התאגיד שידוריו לא יהיו מיטביים, והם יסתמכו על ספריית רשות השידור או על תוכן חדש שייצא כעת להפקה. שידורי הרדיו יוכלו אף הם להתחיל לפעול כבר בתוך חודשיים מתוך מתקני רשות השידור שברחוב הלני המלכה. בתאגיד כבר החלו בגיוס עובדים.

השאלה הבוערת ביותר שנותרת פתוחה היא לגבי חטיבת החדשות של רשות השידור שבפירוק. הקמתו של מערך חדשות דורשת זמן רב, לא כל שכן אולפנים ומערכת, אבל במשרד האוצר דורשים את פינוי המתחם של רוממה בתוך חודשיים, מאחר שהמתחם הועבר לשליטת רשות מקרקעי ישראל.

מתאגיד השידור הישראלי נמסר בתגובה: "מדובר בדיון פנימי אחד מבין כמה המתקיימים בימים האחרונים. בשבועות הקרובים יוחלט על מתווה הפעולה שישקלל באופן המיטבי את סד הזמנים, סוגיות כוח-האדם, התקציב והאינטרס הציבורי".