החורף חוזר בגדול - עד יום רביעי: איפה יירד שלג?

הגשם גובר, הרוחות מתחזקות, וסכנת השיטפונות כבר כאן: החורף חוזר למערכת שצפויה להימשך עד יום רביעי ■ ייתכן ששלג קל ייראה בצפת ובירושלים, אבל זה עשוי לקרות רק ביום שני

סערה - קרית מוצקין / צילום: פנינית איתן
סערה - קרית מוצקין / צילום: פנינית איתן

החורף שוב כאן: במהלך היום (שבת) צפויים להתחזק הגשמים המקומיים, כבר לקראת שעות הצהריים. המערכת החורפית הזו תלווה אותנו עד יום רביעי ותכלול רוחות חזקות מאוד שימשיכו לנשוב לפחות עד יום שני.

רוחות, כידוע, עלולות לגרום נזקים, והגלים הגבוהים עשויים להגיע אפילו לגובה של ארבעה מטרים. כמו כן, צפויים לרדת עשרות מילימטרים של גשם, ובצפון ובמרכז המספר עשוי להיות תלת-ספרתי. לכן ישנה גם סכנה של הצפות ושיטפונות.

אלא שהדבר המסקרן ביותר במערכת החורפית הזו הוא השלג שעשוי להגיע גם להרי המרכז. אז חשוב לציין שהמודלים שאנחנו מסתמכים עליהם עדיין לא התכנסו לקו אחיד, בטח לא להמשך השבוע.

איפה יירד שלג - ומתי?

עם זאת, הסיכויים לשלג מתחילים להגיע כבר במהלך יום ראשון: החל משעות הבוקר יהיו תנאים לשלג בחרמון, וגם בצפון רמת הגולן יהיו תנאים מצוינים לשלג לאורך כל היום. לקראת שעות הצהריים, יתחילו הטמפרטורות לרדת גם בפסגות הגבוהות של הרי הגליל והמרכז.

לפיכך, נוכל ככל הנראה לראות שם פתיתים באוויר או שלג קל, אבל נכון לעכשיו נראה שהשלג לא ייערם, וגם אם כן ייערם - זה יהיה לסנטימטרים בודדים ובעיקר בשכונות הגבוהות יותר.

הגל השני של השלג צפוי להגיע ביום שני בבוקר, ויהיה סיכוי לשלג בשכונות הגבוהות של ירושלים וצפת. במהלך יום שני יהיו פחות עננים בצפון, ולכן ככל הנראה נראה גם פחות משקעים בצפון הארץ. יש סיכוי שהשלג יתחדש בשני בלילה ובשלישי לפנות בוקר, אבל המודלים עדיין לא ברורים לחלוטין.

הטמפרטורות החזויות להיום: קצרין 7-12, נהריה 15-10, צפת 9-4, חיפה 13-10, טבריה 16-11, נצרת 12-8, טייבה 15-8, אריאל 11-6, ת"א 16-10, בית שמש 15-9, ירושלים 10-6, רחובות 15-9, אשקלון 16-12, ים המלח 18-13, שדרות 15-6, ערד 14-6, ב"ש 14-8, מצפה רמון 12-5, אילת 19-11.