פותחים שבוע בסערה: שלג בחרמון, גשם בכל רחבי הארץ

הלימודים ברמת הגולן יתקיימו כסדרם הבוקר מכיוון שהשלג, שהחל לרדת בחרמון, צפוי להגיע לגליל ולגולן רק משעות הצהריים ■ בערב הוא צפוי להתפשט גם להרי הגליל ולהרי המרכז הגבוהים

גשם / צילום: איל יצהר
גשם / צילום: איל יצהר

גשמים יורדים מאז שעות הלילה (א') בכל רחבי הארץ, ופתיתים לבנים יורדים בחרמון. הלימודים בכל אזור הצפון יתקיימו כסדרם וכך יפעל גם מערך ההסעות, היות שבגליל ובגולן צפוי השלג להתחיל לרדת רק משעות הצהריים.

המערכת החורפית לה ציפינו הגיעה אתמול בשעות הצהריים ומאז החלו גשמים לרדת ברוב חלקי הארץ. אמש הגשם התחזק שוב, וכך גם הרוחות. בחרמון החל לרדת שלג, והוא צפוי להתפשט גם לגולן ולהרי הגליל והמרכז. הגשמים מהצפון ועד הנגב ילוו בסופות רעמים וברד, וקיים חשש לשיטפונות והצפות.

הטמפרטורות החזויות להיום: בצפת 4 מעלות, בחיפה 11 מעלות, בתל אביב יהיו 13 מעלות ובירושלים יהיו 4 מעלות. בבאר שבע יהיו 9 מחר, במצפה רמון 8 מעלות ובאילת 16 מעלות.

בהרי המרכז צפויים פתיתי שלג באוויר או שלג קל היום בשעות אחר הצהריים בפסגות הגבוהות. הלילה עשוי השלג להגיע גם לשכונות הגבוהות בירושלים, אך כנראה לא ייערם.

במהלך מחר יימשך הגשם, אך ייחלש מעט. בצפון המשקעים ייפסקו בהדרגה וכך גם השלג. הצפי המרכזי לשלג בהרי המרכז ובירושלים הוא בין שני בלילה לשלישי בבוקר. כרגע, נראה שקיים סיכוי להיערמות של סנטימטרים בודדים של שלג בעיקר בהרי המרכז הגבוהים, דוגמת אזור גוש עציון. ביום שלישי ייתכן שיירד שלג קל גם באזור הר הנגב ומצפה רמון. במהלך יום רביעי הגשם ייפסק, אך הטמפרטורות יישארו נמוכות.

במד"א התכוננו מבעוד מועד למזג-האוויר הסוער הצפוי וערוכים להעניק טיפול רפואי למי שיזדקק גם בתנאי מזג-האוויר הקשים. מנכ"ל מד"א, אלי בין, הנחה את הכוחות הפועלים באזורים המועדים לשלג לנקוט בשורת צעדים שתביא אותם למוכנות גבוהה על מנת שיוכלו להעניק שירות מלא גם בתנאי מזג-אוויר קשים במיוחד.

עשרות אמבולנסים עם הנעה קדמית (4X4) וג'יפים של מד"א הועמדו במצב הכן. כמו כן, שרשראות שלג יורכבו במידת הצורך על גלגלי האמבולנסים כדי יוכלו לעבור גם בצירים בהם השלג הנערם על הקרקע. אליהם יצטרפו גם ג'יפים מיחידית הג'יפים המיוחדת של מתנדבי מד"א.