ספורט ורטהיימר: רבע מהסניפים ייסגרו; מו"מ למכירה

סגירת הסניפים בקריון, בקניון גירון ובגן העיר כבר אושרה ■ לקבוצה יש חובות בסך 109 מיליון שקל, ולבעלים יש ערבות אישית על 40 מיליון שקל

חודשיים אחרי אישור הקפאת ההליכים לקבוצת ספורט ורטהיימר, רשת ספורט ורטהיימר צפויה לסגור כרבע מסניפיה. הרשת, המונה כיום 56 סניפים, תסגור11-16 סניפים הפסדיים.

עד כה הגישו נאמני הרשת, עורכי הדין עמית לדרמן וישראל בכר, 5 בקשות לבית המשפט לשחרור מחוזים מכבידים, ושלוש מתוכן כבר אושרו. מדובר בסניפי הרשת בקריון שבקריית ביאליק, בקניון גירון באשקלון ובגן העיר בתל-אביב. בקשות הוגשו גם לגבי קניון הצפון בנהריה וקניון לב חדרה, ובהמשך צפויות בקשות נוספות.

קבוצת ספורט ורטהיימר נקלעה להקפאת הליכים בחודש נובמבר האחרון, לאחר שצברה חובות-עתק של 109 מיליון שקל. הקבוצה, שבבעלות הזוג ליה ורוני ורטהיימר, מונה 5 חברות: ספורט ורטהיימר שיווק וסחר, אטלנטיס סוכנויות ספורט, אטלנטיס פרו, ורטהיימר נכסים והשקעות ואטלנטיס בייק. רוב החוב הוא של החברה הראשונה, המפעילה את רשת החנויות שבה נמכרים מותגי הספורט.

הקבוצה עצמה מחזיקה בזיכיונות ליבוא כמה מותגי ספורט באופן בלעדי, שהמוביל בהם הוא מיזונו. לזוג ורטהיימר יש ערבות אישית על חובות לספקים בהיקף של 40 מיליון שקל.

בשנים האחרונות נקטה הקבוצה אסטרטגיה של פתיחת סניפים מואצת, ובתוך זמן קצר יחסית הכפילה את מספרם. פתיחת הסניפים לא עמדה בסופו של דבר ביעדי המכירות, וחלקם הפכו לנטל כבד על הרשת. בניסיון להתמודד עם מצבה הקשה, ועוד בטרם הפנייה לבית המשפט, סגרה הקבוצה שבעה סניפים הפסדיים, במקביל לפיטורי עובדים וצמצום המטה.

מחזור המכירות השנתי של הקבוצה עומד על 150 מיליון שקל (לפני מע"מ) והערכת הנאמנים היא כי למרות סגירת הסניפים האגרסיבית, מחזור המכירות יירד בשיעור נמוך יותר - ויתייצב על כ-130 מיליון שקל. לפי אותה הערכה, העברת המלאי מהסניפים שייסגרו לסניפים פעילים תתרום לשיפור המכירות באותם סניפים.

בימים אלה מקיימים הנאמנים לדרמן ובכר משא-ומתן עם כמה גורמים. הם מעריכים כי יעלה בידם למכור את רשת החנויות לאחר סגירת הסניפים ההפסדיים יחד עם פעילות היבוא הבלעדי, ומקווים לסיים בשבועות הקרובים הן את תהליך סגירת הסניפים והן את מכירת הפעילות.