טבע: 49% מכלל תפקידי הניהול בחברה מאוישים ע"י נשים

עם זאת, בהנהלה הבכירה של טבע יש רק אישה אחת - איריס בק-קודנר, סמנכ"לית שיווק גלובלי ותקשורת התאגיד ■ עוד מדוח האחריות החברתית: טבע השיקה 315 תרופות גנריות וערכה 130 ניסויים קליניים ב-2015

ארז ויגודמן / צילום: תמר מצפי
ארז ויגודמן / צילום: תמר מצפי

נתונים שפרסמה היום (ב') טבע  מתוך דוח החדשנות והאחריות החברתית שלה מספרים על פעילות החברה בתחומים שבדרך-כלל מקבלים פחות ביטוי בכותרות. כך, למשל, טבע התחייבה להפחית את צריכת האנרגיה שלה ב-20% ואת פליטת גזי החממה ב-15% עד 2020; בשנים 2012-2014 צמצמה טבע את פליטות גזי החממה ב-6%, וב-2014 צומצם השימוש במים ב-17%. טבע מגדירה "יעד אפס": השגת אפס תאונות, אפס פציעות ואפס פליטות של חומרים מזהמים.

עוד נתון מגלה כי 49% מתפקידי הניהול בכל הרמות ו-35% מתפקידי הניהול בשכבת הביניים וההנהלה הבכירה מאוישים על-ידי נשים, לעומת ממוצע עולמי של 22% (עם זאת, בין חברי ההנהלה הבכירה של טבע ישנה רק אישה אחת - איריס בק-קודנר, סמנכ"לית שיווק גלובלי ותקשורת התאגיד). בסך-הכול, 46% מכלל עובדי טבע הן נשים.

ב-2015, טבע השיקה 315 תרופות גנריות וערכה 130 ניסויים קליניים. להערכת טבע, כספקית הגדולה של תרופות בבריטניה היא חסכה לרשויות שם 4.3 מיליארד דולר ב-2014, וברחבי העולם החיסכון הגיע לעשרות מיליארדי דולרים. "הנקודות העיקריות של הדוח מדגימות את האבולוציה שלנו בשנים האחרונות ואת המאמצים שאנו עושים כדי להנגיש שירותי בריאות למיליארדי אנשים, לצמצם את העול הכלכלי על שווקים, ולהשקיע בפיתוח כדי להביא אפשרויות טיפול חדשות למטופלים שלנו", אמר נשיא ומנכ"ל טבע, ארז ויגודמן.

"הדוח משקף את ההתקדמות שהשגנו, את החזון שלנו לעתיד ואת האמונה שלנו שענף שירותי הבריאות חייב למלא תפקיד חיוני ביצירת פתרונות חדשניים ובני-קיימא שיהיו זמינים לאנשים בכל מקום", מסרה בק-קודנר.