ועדת המינויים אישרה מינוי משה קלצ'ין ליו"ר תש"ן

שרי האוצר והאנרגיה טרם אישרו את המינוי ■ תש"ן (תשתיות נפט ואנרגיה) היא אחת מחברות התשתית הממשלתיות החשובות במשק ומספקת את כלל המערכות לאחסון ושינוע הנפט ותזקיקיו בישראל

משה קלצ'ין / צילום: חברת הגיחון
משה קלצ'ין / צילום: חברת הגיחון

ועדת המינויים במגזר הציבורי (ועדת גילאור) אישרה אתמול את מינויו של משה קלצ'ין ליו"ר תש"ן - כך נודע ל"גלובס". זאת, לאחר שבמשך שנה וחצי מתנהלת החברה ללא יו"ר קבוע. שרי האוצר והאנרגיה טרם אישרו את המינוי.

תש"ן (תשתיות נפט ואנרגיה) היא אחת מחברות התשתית הממשלתיות (100% בבעלות מדינה) החשובות במשק. היא מספקת את כלל המערכות לאחסון ושינוע הנפט ותזקיקיו בישראל. בין היתר היא מספקת שירותי נמל לייבוא ולייצוא, טיפול במוצרי דלק גולמי ובתזקיקים וניפוק למכליות.

קלצ'ין יחליף את היו"ר הקודם יואב סרנה שעזב את תפקידו לפני כשנה וחצי. בעברו כיהן כיו"ר תאגיד המים גיחון וכדירקטור בחברות ציבוריות וממשלתיות. כעת הוא מכהן גם כסגן ומ"מ יו"ר בנק דקסיה ישראל וכיועץ לחברת מבט"י - מפעלי ביוב טיהור ירושלים. הוא היה בעבר בעל קשרים טובים בליכוד, ומונה לתפקיד יו"ר בנק אוצר השלטון המקומי בעקבות המלצתו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז, אביגדור ליברמן.

מינוי היו"ר אמור לעזור בקידום פרויקט קרקעות הצפון, שאותו מקדמת תש"ן כבר קרוב ל-15 שנה ובמסגרתו היא אמורה להעתיק שלוש חוות של מכלי דלק בקריית חיים (870 דונם), בקרית טבעון (כ-300 דונם) ובנמל חיפה (כ-30 דונם) לחווה חדשה אחת ("קרקעות הצפון"), בשטח 600 דונם. תושבי קרית חיים מתלוננים זה שנים כי הם סובלים משיעורי תחלואה גבוהים לאור הקרבה למכליות.

על פי תוכנית המתאר המחוזית של חיפה עתידות להיבנות בטרמינל בקרית חיים 5,000 דירות, ועוד מאות דירות בשטח קרית טבעון. נושא נוסף שבו תעסוק החברה הוא בחינה של חיבור יצרני החשמל הפרטיים לרשת הולכת הדלק.