נעילה חיובית בוול סטריט; אמזון נפלה 7.6%

כלכלת ארה"ב צמחה בקצב של 0.7% ברבעון הרביעי - מתחת לאומדן ברבעון השלישי והתחזיות בשוק ■ הבנק היפני הפתיע: מנהיג ריבית פקדונות שלילית ■ עוד במאקרו: מדד מנהלי הרכש לאזור שיקאגו וסנטימנט הצרכנים של אונ' מישיגן

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

 המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') יום המסחר האחרון של החודש, בעליות שערים של עד כ-2.5%, על רקע המהלך הדרמטי של הבנק המרכזי ביפן (על כך בהמשך), העליות החדות באסיה ואירופה, נתוני מאקרו חשובים ודוחות כספיים. וול סטריט סגרה אמש בעליות של עד 1.4%. מחירי הנפט סגרו היום בעליות בבורסות הסחורות, לאחר שאתמול זינקו בכ-3%.

 

שוקי העולם חתמו היום את חודש ינואר, שהיה אחד הסוערים וגרועים ביותר בהיסטוריה, בעליות שערים חדות. על אף האווירה החיובית היום בשווקים, המדדים המובילים סיכמו את החודש בירידות חדות. מדד ה-S&P טיפס בשבוע החולף ב-1.7% אך השיל מערכו החודש 5%. הדאו ג'ונס טיפס השבוע ב-2.3% אך בסיכום חודשי נפל בשיעור חד יותר. הנאסד"ק השיל מערכו החודש כ-10%. 

במוקד המסחר היום היה כאמור המהלך המפתיע של הבנק היפני, שהכריז לראשונה בהיסטוריה על ריבית פיקדונות שלילית של (0.1%-) לכספים שמוסדות פיננסיים במדינה מפקידים בבנק המרכזי. המשמעות - החל מ-16 בפברואר הבנקים יצטרכו לשלם על כספים שמופקדים בבנק המרכזי. הבנק גם ימשיך ברכישות אג"ח ממשלתיות ו-ETF ואמר כי "לא יהסס לנקוט עוד צעדים בהרחבה המוניטרית כדי לסייע לשווקים אם זה יידרש".

בזירת המאקרו היום פורסמו ב-15:30 נתוני הצמיחה לרבעון הרביעי, שהצביעו על קצב צמיחה של 0.7% בתמ"ג האמריקאי, לאחר נתון קודם של 0.2% צמיחה ולאחר שברבעון השלישי הכלכלה התרחבה בקצב של 2%. בשיעור שנתי הכלכלה התרחבה בקצב של 2.4%, זו השנה השנייה ברציפות. הסיבה המרכזית להאטה בקצב הצמיחה: הצריכה הפרטית צמחה בקצב של 2.2% ברבעון הרביעי, בעוד ברבעון השלישי הנתונים הצביעו על גידול של 3% בצריכה הפרטית, המנוע המרכזי של הכלכלה האמריקאית.

ב-16:45 פורסם מדד מנהלי הרכש של אזור שיקאגו (PMI) לחודש ינואר, שעלה לרמה של 55.6 נקודות, בעוד הצפי עמד על קריאה של 45 נקודות לעומת 42.9 נקודות בחודש הקודם.

ב-17:00 פורסמה הקריאה הסופית של סנטימנט הצרכנים של אונ' מישיגן לחודש ינואר, שירדה ל-92 נקודות, בעוד התחזיות המוקדמות עמדו על 92.8 נקודות לאחר קריאה קודמת של 92.6 נקודות.

עונת הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי ממשיכה במלוא המרץ: היום דיווחה ענקית הארגיה שברון  על הפסד נקי של 588 מיליון דולר או 31 סנט למניה, מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על רווח נקי של 45 סנט למניה והכנסות של 28.7 מיליארד דולר.

 ענקית האשראי מאסטרקארד  צפויה לרשום רווח של 69 סנט למניה. קולגייט-פלמוליב  צפויה לדווח על רווח של 72 סנט למניה. 

עוד במדווחות: חברת האניוול אינטרנשיונל  , חברת ווירלפול , יצרנית התרופות  AbbVie , ואמריקן איירליינס 

אתמול אחרי הנעילה דיווחו מיקרוסופט  ואמזון  על הדוחות. הראשונה עקפה את תחזיות השוק והאחרונה פיספסה. גם ויזה  דיווחה אתמול על הדוחות ותוצאותיה פחות או יותר תאמו את תחזיות השוק.