הצעת החוק להגדלת ימי החופשה ל-14 בשנה מתקדמת בכנסת

ההצעה להגדיל את ימי החופשה עברה בוועדת העבודה והרווחה לקראת קריאה שנייה ושלישית בכנסת

רחל עזריה / צלם: איל יצהר
רחל עזריה / צלם: איל יצהר

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה היום (ב') לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ רחל עזריה (כולנו) להגדלת מספר ימי החופשה בשנה.

לפי ההצעה, עובדים בעלי עד 4 שנות ותק במקום עבודה שעובדים 5 ימים בשבוע יזכו ל-12 ימי חופשה בשנה, במקום 10 במצב הנהוג היום. העובדים 6 ימים בשבוע יזכו ל-14 ימי חופשה במקום 12 היום.

ימי החופשה להם זכאים עובדים עם ותק של 5 שנים ומעלה נותר ללא שינוי (12-21 יום, תלוי בוותק). החוק ייכנס לתוקף החל ב-1 ביולי 2016, אז יתווסף יום חופשה אחד, ומ-1 בינואר 2017 יתווסף עוד יום.

"דוח ה-OECD שפורסם ונדון אתמול, וחשף את נושאי הפריון הנמוך והפערים הכלכליים בין האוכלוסיות בחברה הישראלית, נותן רוח גבית להצעת החוק", אמרה עזריה בדיון. "בישראל עובדים הרבה יותר מהממוצע ב-OECD אולם הפריון נמוך. הצעת החוק תתרום לשיפור המצב".

מנהל תחום תכנון מחקר ובקרה בנציבות שירות המדינה, נאדר אלקאסם, הוסיף: "יש לוודא כי העובדים אכן ינצלו את ימי החופשה, שכן הם נוטים לצבור אותם מבלי לנצלם במלואם".

פעילי ארגוני הנכים, אבנר עורקבי ושמחה בניטה, טענו כי על המדינה לשפות את הנכים שמעסיקים עובדים זרים בשל הגדלת ימי החופשה של העובדים. יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, הכריז בתגובה כי יגיש הצעת חוק פרטית לפיה ייקבע מנגנון אוטומטי לפיצוי אוכלוסיות חלשות המעסיקות עובדים, בכל פעם בו יוגדלו מספר ימי החופשה של העובדים.

"אי אפשר להיטיב עם אוכלוסיה אחת, תוך פגיעה באוכלוסייה אחרת", אמר.