אמינותנו בשפל

שדה הקרב התדמיתי בקמפוסים בארה"ב נמצא בשליטה מלאה של ה-BDS

הפגנות נגד ישראל בטורקיה / צילום: רויטרס
הפגנות נגד ישראל בטורקיה / צילום: רויטרס

לפני כשנה הופץ סרטון שבו נראה סטודנט הנושא את הדגל השחור של דאע"ש כשהוא מתייצב בכיכר המרכזית של אוניברסיטת ברקלי בקליפורניה, מנפנף בדגל וצועק כי האידיאולוגיה של דאע"ש מתפרשת באופן מעוות באמריקה, וכי מי שאחראי לרצח בסוריה ובעיראק הם האמריקאים. סטודנטים עוברים ולא מגיבים, שקועים בעניינם. הפסקה.

בהמשך אותו סרטון, אותו סטודנט, הנושא עתה את דגל ישראל, מנפנף בו וצועק כי ישראל מעניקה הגנה לזכויות הפלסטינים, וכי החמאס אחראי לטרור. עתה מתחילות להגיע תגובות. אין יותר סטודנטים אדישים. הם כועסים, קוראים לישראלים רוצחים, וחלק גם משתמשים במילים המתחילות באות F.

אירוע זה מסמל היטב את עומק הדיסקרדיטציה (פגיעה באמינות) של ישראל, הציונות והעם היהודי בקמפוסים, שנמצאים עתה בשליטה מלאה של ארגונים אנטי-ישראליים. הקהילות היהודיות וגם ארגוני הסטודנטים היהודים נראים כשקועים בעצמם, ומבטאים במקרה הטוב אדישות בולטת לישראל.

נראה כי ישראל, שעד לפני מספר שנים הייתה עבור היהדות שם ומקור לגאווה, הפכה בהדרגה לסוג של מטרד שבא לידי ביטוי בהתנערות, בחוסר עניין ובאדישות לאירועים דרמטיים שמתרחשים פה. הנוכחות של הסטודנטים היהודים באירועי תמיכה לישראל, או גינוי הטרור המוסלמי נגד ישראל, שואפים לאפס.

כאשר דור ההורים של הסטודנטים היהודים למד באוניברסיטאות והמכללות, הקמפוסים היו הומים מפעולות התמיכה שלהם בישראל. אבל עתה, זירות המחאות וההפגנות נגד ישראל הפכו לחזקה של תומכי BDS וגורמים אנטי-ישראליים אחרים, שכבשו את תחום ההפגנות בקמפוסים.

תיאור התפקיד של שליח המחלקה לפעילות בתפוצות בסוכנות היהודית, דומה להגדרות שהיו לפני 40 ו-50 שנה. "לחזק את הזהות הציונית והזיקה לישראל, ולשם כך ייזום, יתכנן ויוציא אל הפועל מגוון פעילויות, סמינרים ואירועים לקהלים הרלבנטיים".

הכישורים הנדרשים מהמועמדים לשליחות בחו"ל אינם מצביעים על יכולת לתכנן, להפיק אירועים, בעיקר לא בקמפוסים שבהם פועלים שליחים מקצועיים של ה-BDS, שמנהלים תעמולה אינטנסיבית נגד ישראל והציונות.

ה-BDS מתמחה בהפקות ריאליטי מרשימות בשטחי הקמפוס, כמו בניית גדר הפרדה, שימוש בשחקנים המייצגים קלגסים ישראלים ופלסטינים מסכנים. זאת, במסגרת אירוע קבוע הקרוי "שבוע פלסטין".

עדיף ששליחים יבואו מתחום התיאטרון והקולנוע, כמו בימוי, כתיבת תסריטים וליהוק, מתחום הקד"מ לאירועים בשטחי הקמפוס, המדיה החברתית, השיווק והמיתוג. שליחים המייצגים מקצועות רלבנטיים יוכלו, לדוגמה, להפיק הדמיות ריאליטי להמחשת ההומניות של ישראל, ובהן כיצד עוברות משאיות עם מזון ותרופות לעזה, כיצד החמאס משתמש במלט שקיבל מישראל לשקם בתים שנפגעו בצוק איתן ועוד. אך כל זאת לא יוכל להתבצע, אם לא יוקצה לכך תקציב משמעותי של מיליוני דולרים, כפי שעומד לרשותו של BDS.

■ הכותב שימש כסמנכ"ל הסברה בסוכנות היהודית וכשליח בארה"ב.