מעצמת מערכות לרכב: רבל בחוזים חדשים בהיקף 470 מיליון שקל

יתרת הסכמי המסגרת של החברה שבשליטת קיבוץ רביבים מגיעה לכ-5.65 מיליארד שקל ■ לאחרונה מכרה קרן פימי את יתרת החזקותיה ברבל

מפעלי רבל / צילום: אתר החברה
מפעלי רבל / צילום: אתר החברה

יצרנית המערכות לתעשיית הרכב, חברת רבל  שבשליטת קיבוץ רביבים שבנגב, מדווחת על גידול ניכר בצבר ההזמנות שלה מאז ה-19 בנובמבר 2015 - היום בו פרסמה החברה את הדוח לרבעון השלישי של 2015.

החברה דיווחה הבוקר כי חברות הקבוצה זכו או התקשרו בהסכמי מסגרת חדשים לאספקת מוצרים ותבניות בהיקף כולל של כ-109 מיליון אירו (כ-470 מיליון שקל), הכוללים זכייה ראשונה בפרוייקט לאספקה ישירה של מוצרים לחברת BMW. הזכייה העיקרית בתקופה האמורה מסתכמת בכ-68.5 מיליון אירו עם חברת דיימלר.

הסכמי המסגרת החדשים כוללים אספקה של חלקי פלסטיק המיוצרים בטכנולוגיה של הזרקה תרמו פלסטית מחוזקת בסיבי זכוכית ואספקה של מכלולים למערכות אוורור במיכלי דלק, שייוצרו במפעלי הקבוצה ברחבי העולם.

רבל עוסקת בתכנון, פיתוח, ייצור ומכירה של מערכות שונות לתעשיית הרכב, בהן מערכות אוורור למכלי דלק (תחום מערכות האוורור), חלקי פלסטיק (תחום האוטומוטיב) וחלקים ומכלולים הנדסיים (תחום קבלנות המשנה). החברה מעסיקה כ-550 עובדים.

הרווח זינק, גם המניה

במהלך אוקטובר עדכנה רבל על הסכמי מסגרת חדשים עליהם חתמה, בהיקף של 88 מיליון אירו (קרוב ל-400 מיליון שקל), לאספקת תבניות ומוצרים על ידי חברות הקבוצה. עם החתימה על הסכמים אלה וביחד עם ההסכמים עליהם דיווחה החברה היום, יתרת הסכמי המסגרת של רבל מגיעה לכ-1.31 מיליארד אירו (כ-5.65 מיליארד שקל) - שיא כל הזמנים עבור החברה.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2015 הציגה רבל צמיחה של 12.5% בהכנסותיה, שהגיעו ל-121 מיליון אירו, ורווחיה לתקופה זו זינקו ב-90% לסך של 10 מיליון אירו. הונה העצמי עמד על 65 מיליון אירו.

שווי השוק של רבל עומד היום על כ-580 מיליון שקל לאחר שמניית החברה זינקה בכ-66% בשנה האחרונה. קרן פימי של ישי דוידי, אגב, שהחלה להיות בעלת עניין ברבל ב-2009, מימשה לפני כחודשיים את יתרת החזקותיה בחברה. פימי מכרה בתחילת דצמבר מניות רבל בהיקף של כ-60 מיליון שקל.

בסך הכול, לפי נתוני הקרן, פימי השקיעה ברבל 55 מיליון שקל ומימשה את מניותיה בחברה תמורת 120 מיליון שקל, כך שנהנתה מרווח כולל של כ-65 מיליון שקל. מאז המימושים של פימי מניית רבל המשיכה לעלות.