ויליפוד אינטרנשיונל: בעלי המניות נגד היו"ר והמנכ"ל

הצביעו שוב נגד הפטור והשיפוי לגורטובוי ותנאי העסקת המנכ"ל הזמני

גרגורי גורטבוי / צילום: שירי חביב ולדהורן
גרגורי גורטבוי / צילום: שירי חביב ולדהורן

בעל השליטה בחברת המזון ויליפוד , גרגורי גורטובוי, מתקשה להעביר החלטות הנוגעות לשיפוי ולתגמולים של בכירי החברה. באסיפת בעלי המניות של החברה הבת ויליפוד אינטרנשיונל שנערכה אתמול, בעלי המניות הצביעו שוב נגד הפטור והשיפוי לגורטובוי, המכהן כיו"ר, תנאי ההעסקה של אילן אדמון, שהיה מנכ"ל זמני (שכר חודשי של 65 אלף שקל והחזרי הוצאות), הכנסת תיקונים למדיניות התגמול ותנאי ההעסקה של סמנכ"ל הכספים.

הנושאים עלו להצבעה בעבר וזכו להתנגדות, בעוד שנושאים אחרים - בהם תנאי הפרישה של האחים ויליגר, מייסדי החברה - זכו לאישור. החברה דחתה את האסיפה, וגם בניסיון זה נתקלה בהתנגדות. לפי תיקון 20 לחוק החברות, בתנאים מסוימים דירקטוריון החברה יכול לאשר את מדיניות התגמול גם אם האסיפה התנגדה.

גורטובוי רכש את השליטה בפירמידת החברות השולטת בוויליפוד מידי אלכסנדר גרנובסקי בקיץ 2015. מהמורה נוספת שהבעלים עלול להיתקל בה בקרוב, קשורה לאישור השיפוי הביטוחי לדירקטורים החדשים שמונו. ויליפוד דיווחה לאחרונה שהדירקטוריון אישר שיפוי כזה, וציינה שלפי כללי הרגולציה, אם מעל 1% מבעלי המניות של החברה מודיעים על התנגדותם לכך תוך שבועיים, עליה לכנס אסיפה כללית לאישור השיפוי. ככל הידוע, התנגדות כזו הובעה בפני החברה, אך בינתיים לא זומנה אסיפה בנושא.

גורטובוי שולט בוויליפוד באמצעות החברות ישראל 18, אמבלייז ובי.ג'י.איי. לאחרונה העלו בעלי מניות ומחזיקי אג"ח חששות בנוגע לפיקדונות של החברות בחו"ל, שהיקפם עשרות מיליוני דולרים.