נעילה חיובית בבורסה; אסם זינקה 22%, אל על ירדה 3.9%

עליות שערים בוול סטריט ■ נסטלה מציעה לרכוש את כל מניות הציבור באסם - ולמחוק אותה מהמסחר ■ מחר: דוח התעסוקה האמריקאי לחודש ינואר

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ה') בעליות שערים, על רקע זינוק במחירי הנפט ועליות שערים בוול סטריט. המעו"ף סיים בעלייה של כ-0.5%, בהובלת מניות אסם וכיל שזינקו וריכזו מחזורים גבוהים מאוד.

מכה נוספת נופלת על הבורסה עם הודעתה הבוקר של אסם על קבלת הצעת מיזוג עם נסטלה העולמית - ומחיקת מנייתה מהמסחר בבורסה המקומית.

הנפט זינק אמש והתרחק מרף ה-30 דולר לחבית, לאחר שנפל בחדות השבוע. מחירו של הזהב השחור מדאיג מאוד את השווקים, החוששים לבריאות הכלכלה הגלובלית ולביקושים נמוכים בשווקים המתעוררים. היום החוזים על הנפט נסחרים בתנודתיות גבוהה וכעת מזנקים על רקע דיווח לפיו איראן מוכנה לכנס פסגת חירום של קרטל אופ"ק.

דוח התעסוקה האמריקאי לחודש ינואר יפורסם מחר עם צפי להוספה של 192 אלף משרות חדשות בארה"ב. שיעור האבטלה צפוי להישאר ללא שינוי - 5%. הדוח יאותת על מצב הכלכלה האמריקאית בתוך השנה החדשה ועל רקע הטלטלה העזה שפקדה את השווקים הפיננסיים בחודש החולף.

אמש אמר נשיא הפדרל ריזרב שלוחת ניו יורק כי התנאים הכלכליים קשים יותר כיום מאשר בדצמבר, אז עלתה הריבית בארה"ב, מה שעשוי להשפיע על ההחלטה הקרובה של הפד בחודש מארס.

אסם דיווחה היום כי בעלת השליטה נסטלה העולמית מבקשת לקנות את מניות הציבור בה - ולמחוק אותה מהמסחר בבורסה. נסטלה מציעה לשלם לבעלי מניות אסם 82.5 שקל למניה, פרמיה של יותר מ-25% על מחיר השוק. הציבור מחזיק כיום ב-36.32% מהון מניותיה. תמורת המיזוג משקפת שווי חברה לאסם של כ-9.13 מיליארד שקל.

אל על ריכזה עניין ברקע התנודתיות העזה במחירי הנפט.

מניות הגז דוגמת אבנר , דלק קידוחים ורציו הוסיפו לעמוד במוקד לאחר שטיפסו אתמול. בג"ץ דן בימים אלה בעתירות שהוגשו נגד מתווה הגז.

שיכון ובינוי צנחה בכ-15% בשלושת ימי המסחר האחרונים על רקע הצרות הכלכליות בניגריה, מדינה אליה חשופה החברה במידה רבה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]