קולפלנט שוב מזנקת - והפעם הודות לתוצאות בניסוי קליני

הצלחה קלינית הודגמה בשיפור בעוצמת הכאב ובתפקוד בקבוצות המעקב של 3 ו-6 חודשים

יחיאל טל  / צילום: איל יצהר
יחיאל טל / צילום: איל יצהר

מניית הביומד קולפלנט  שוב מזנקת היום (ה') לאחר שהחברה הודיעה על תוצאות חיוביות בניסוי קליני.

קולפלנט, העוסקת בפיתוח וייצור מוצרים רפואיים על בסיס קולגן אנושי, הודיעה על תוצאות סופיות חיוביות בניסוי קליני עם Vergenix STR המיועד לטיפול בדלקות גידים. ההנהלה מציינת כי התיק הטכני של ה-Vergenix STR הוגש כבר בדצמבר האחרון, מתוך ציפייה לקבל אישור CE לשיווק באירופה באמצע שנת 2016.

מטרת הניסוי, אשר נערך בהתוויה פתוחה ובזרוע מחקר בודדת בשלושה בתי חולים בישראל (מאיר בכפר סבא, אסף הרופא ובית חולים הדסה), היא להדגים את הבטיחות והביצועים של Vergenix STR בקרב 20 חולים הסובלים מדלקת בגיד במרפק ("Tennis Elbow"). כל המטופלים נמצאו במעקב למשך 6 חודשים לאחר הטיפול. הערכת המוצר נמדדה בהפחתת עוצמת הכאב והחזרת יכולת התנועה של הזרוע תוך שימוש בשאלון ספציפי מקובל המיועד לאפיון מצב החולה ("PRTEE").

בביקורת שנערכה לאחר 3 חודשי מעקב ממועד הטיפול במוצר דווח על שיפור ממוצע של 55.8% במדד PRTEE. בביקורת שנערכה ב-20 המטופלים לאחר 6 חודשי מעקב, דווח על שיפור של 58.1% בממוצע במדד PRTEE.

בנוסף, בוצעה השוואת תוצאות ה-Vergenix STR לחלופות הטיפול המקובלות בעולם לטיפול בדלקת גיד המרפק. ההשוואה שבוצעה כנגד ניסוי מדעי שפורסם, המשווה טיפול בחולים בזריקות PRP (פלסמה עשירה בטסיות דם) לזריקות קורטיקו-סטרואידים, מגלה כי לאחר 3 חודשי מעקב, כ-80% מהמטופלים ב-Vergenix STR חוו שיפור של לפחות 25% במדד ירידה בכאב והגבלת התנועתיות, לעומת 67% מהמטופלים במוצר PRP ו-48% מהמטופלים בקורטיקו-סטרואידים. שני הניסויים מגדירים כמדד להצלחה ירידה של לפחות 25% בכאב ובהגבלת התנועה.

עוד מגלה ההשוואה כי לאחר שישה חודשי מעקב, 90% מהמטופלים ב-Vergenix STR חוו שיפור של לפחות 25% במדד ירידה בכאב והגבלת התנועתיות, זאת לעומת 68% מהמטופלים ב-PRP ו-36% מהמטופלים בקורטיקו-סטרואידים.