צפו: מטוס נוסעים חדש שיטוס מלונדון לניו-יורק ב-11 דקות

המירוץ לבניית מטוס העתיד מסעיר את עולם התעופה: צפו במטוס על-קולי חדש העונה לשם "אנטיפוד", שיכול לשאת עד 10 נוסעים ולטוס פי 12 מהר יותר מהקונקורד המיתולוגי ובמהירות של כ-20 אלף קמ"ש

קונספט מטוס שמגיע מלונדון לניו יורק ב-11 דקות, Antipode, צ'רלס בומברדייר / צילום: וידאו
קונספט מטוס שמגיע מלונדון לניו יורק ב-11 דקות, Antipode, צ'רלס בומברדייר / צילום: וידאו

המעצב הקנדי הנודע, צ'ארלס בומברדייה, שעיצב לא מכבר את הסקיירמר - מטוס שעתיד לטוס במהירות של יותר מ- 12,300 קמ"ש , או פי 5 מהקונקורד, ולהביא נוסעים מאירופה לארה"ב בחצי שעה, עיצב עתה מטוס חדש העונה לשם "אנטיפוד" (Antipode), שיכול לשאת עד עשרה נוסעים ואמור לשבור את שיא השיאים: לטוס פי 12 מהר יותר מהקונקורד ובמהירות של 24 מאך, ובעברית: במהירות של 20 אלף קמ"ש.

איך זה יעבוד? ובכן למטוס החדש של בומברדייה יהיו כנפיים שאליהן יותאמו מאיצים שיעלו את המטוס לגובה של 40 אלף רגל ויאפשרו לו להגיע למהירות של 5 מאך. בדומה למטוס הסקרימר, המנוע של האנטיפוד דוחס את האוויר מחוץ למטוס, להבדיל ממיכל דלק שבמטוס עצמו. המנוע הזה שורף חמצן מהאטמוספירה במקום לשאת בתוכו מיכלי חמצן כבדים.

עם זאת, שני נושאים שקשורים לטכנולוגיה של המטוס עדיין נמצאים בגדר תעמולה: הרעש שיהיה מעל אזורים עירוניים בעקבות שבירת מהירות הקול של מטוס על-קולי, וגם נושא החימום של חלקי המטוס עדיין לא פתיר, היות ומטוס שעובר מהירות של 5 מאך מגיע לחום של 980 מעלות צלזיוס ויש הגבלה לטמפרטורה שחלקי המטוס יכולים לעמוד בה.

אבל בומברדייה מאמין שהוא מצא פתרון לבעיות הללו, בעזרתו של מהנדס שעובד עבור נאס"א ומשרד ההגנה האמריקני בשם ג'וזף הזלטין (Joseph Hazeltine), שאמצעות טכניקה מיוחדת יחבר צינורית לאף המטוס, שתקרר את פני שטח המטוס וגם תפחית את הרעש.

אמנם נשמע מסובך, וגם הטכנולוגיה הזו עתידנית ביותר, אבל בומברדייה בטוח בהמצאה שלו ומאמין שהמטוס שלו יביא אתכם מלונדון לניו-יורק ב-11 דקות בלבד.