ועד עובדי דיסקונט מתכנן להשבית מחר 20% מסניפי הבנק

ברקע: סכסוך עבודה שנמשך כבר חודשים ■ יו"ר הוועד: "ההנהלה מנסה לפגוע בוועד" ■ הנהלת הבנק: "צעד חסר אחריות של הוועד"

סוער בבנק דיסקונט : ועד העובדים הודיע היום (ג') כי ישבית מחר 26 סניפים במרחב השפלה - המרחב הגדול ביותר מבין 5 המרחבים בבנק. לדיסקונט יש כ-130 סניפים בפריסה ארצית, כך שלמעשה התכנון הוא להשבית מחר כ-20% מסניפי הבנק.

בנק דיסקונט מנוהל על-ידי לילך אשר-טופילסקי. יו"ר הוועד הוא מני גרינשטיין. הוועד הכריז על סכסוך עבודה באפריל, והוא נכנס לתוקף ביולי. עד כה הסתפק הוועד בעיצומים "שקטים" באגף נכסים ומשאבי אנוש, אלא שלטענת הוועד, ההנהלה ניסתה לפגוע במעמדו, ולפיכך הוחלט על החרפת הצעדים.

"הם מנסים לפגוע במעמד הוועד בקרב העובדים ולעקוף הוראות של הוועד. זה מאוד מרכזי מבחינתנו", אומר גרינשטיין בשיחה עם "גלובס". 

הנהלת דיסקונט החליטה לאחרונה על מהלך ניוד עובדים בתוך הבנק, ללא פיטורים. אלא שבוועד עצרו את המהלך, וכאן כמובן לא הסתיים העניין. "עובד מגיע לעבודה והוא עובד כרגיל, אבל ההנהלה רושמת לו בדוח הנוכחות 'שביתה'. למה, כי עצרנו את הניוד? לא עדיף לבוא ולדבר? במקום לדבר מנסים להכתיב לנו".

גרינשטיין טוען כי ההנהלה מנסה לכופף את הוועד לקראת תחילת המו"מ על הסכם קיבוצי חדש: "בסוף השנה יסתיים ההסכם הקיבוצי, והם יודעים שצריך להיכנס לדיונים, והם רוצים להיכנס בעמדת פתיחה טובה מבחינתם ולהחליש את מעמד נציגות העובדים".

לדבריו, השביתה מחר היא רק ההתחלה. "זו יריית הפתיחה", הוא אומר. "בכל יום נודיע על עיצומים נוספים. לא רצינו להגיע לזה, אבל הם לא מבינים שום דבר. היום הדבר היחיד שחשוב למנהלים בכירים זה עוד שורה ברזומה. המנ"כלית שלנו תקבל מאיתנו קנס, שיתחילו להתנהג לעובדים כמו אל בני אדם". 

- מה הסיכוי שהשביתה תבוטל בדקה ה-90? או שאתה הולך עד הסוף?

"כן, מה זאת אומרת. בוודאי. הדבר היחיד שיכול להזיז את ההנהלה מהקיפאון זה שהדברים ייצאו החוצה. עד עכשיו שמרנו על שקט ולא היינו בעיתונים, אבל אין ברירה. הם דוחפים אותנו לקיצוניות ואנחנו יודעים להיות שם".

מהנהלת דיסקונט נמסר בתגובה: "הנהלת הבנק פועלת על מנת למזער את הפגיעה האפשרית בלקוחותינו על רקע הצעדים הארגוניים חסרי האחריות שנוקט ועד העובדים. למרבה הצער, ועד העובדים מנסה לגרור את הבנק לימים עברו שמוטב היה שישכחו במיוחד בימים אלו, נוכח האתגרים שניצבים בפני הבנק והמערכת הבנקאית".