הותר לפרסום: ראש עיריית קריית שמונה נעצר בחשד למתן שוחד

החשד: ניסים מלכה קיבל כספי תרומות מבלי שדיווח עליהן, בתמורה לקידום ענייניו של קבלן בקריית שמונה, במסגרת ריצתו לראשות העירייה ■ מלכה מכחיש: "מדובר בקומץ של חורשי מזימות שכל מטרתם להדיח אותי מתפקידי"

ראש העירייה ניסים מלכה על רקע הקרקע בה תוקם שכונת יובלים המתוכננת.  צילום: ששון תירם.
ראש העירייה ניסים מלכה על רקע הקרקע בה תוקם שכונת יובלים המתוכננת. צילום: ששון תירם.

בעקבות מצעד ראשי הערים שהגיעו לחדרי החקירות, לבית המשפט ולכלא בשנים האחרונות בשל פרשיות שחיתות, פרסם בחודש שעבר היועמ"ש המלצות צוות מיוחד שמונה לחיזוק טוהר המידות ברשויות המקומיות. היועמ"ש אימץ את המלצות הצוות, בין היתר, להעלות את רמת השקיפות בפעילות הרשויות, להרחיב את המגבלות על העסקת קרובי משפחה ולגבש כללי אתיקה שיחולו על כלל נבחרי הציבור ברשויות.

ובינתיים, בעולם האמיתי, "בשטח" ממשיכים ראשי רשויות להתייצב בחדרי החקירות של המשטרה בחשד כי ביצעו עבירות שחיתות. האחרון שבהם הוא ראש עיריית קריית שמונה, ניסים מלכה, שהיום (ד') הותר לפרסום כי הוא חשוד בעבירות שוחד וקבלת תרומות ללא דיווח במסגרת מערכת הבחירות בעיר.

על-פי החשד, מלכה, המכהן כראש העיר מאז 2008, קיבל כספי תרומות מבלי שדיווח עליהן, בתמורה לקידום ענייניו של קבלן בקריית שמונה, במסגרת ריצתו לראשות העיר. למלכה מיוחס חשד לביצוע עבירות על חוק מימון בחירות, שוחד ומירמה והפרת אמונים.

מלכה מכחיש את המיוחס לו, ומטעמו נמסר בתגובה: "מלכה כופר במיוחס לו. מדובר בקומץ של חורשי מזימות שכל מטרתם להדיח אותו מתפקידו. ראש העירייה ימשיך לשרת את תושבי העיר בהצלחה רבה, והוא סומך על משטרת ישראל שתגיע לחקר האמת".

בתום חקירתו שוחרר מלכה לביתו בתנאים מגבילים, לרבות מעצר-בית למשך 5 ימים, הרחקה מהעירייה למשך 15 ימים ותנאים כספיים.

בשבוע שעבר נחקר במסגרת הפרשה בכיר נוסף בעירייה באזהרה, המנכ"ל אשכול שוקרון. שוקרון חשוד בביצוע עבירות על חוק מימון בחירות, שוחד ומירמה והפרת אמונים וכן שיבוש הליכי חקירה בהקשר לחקירה המתנהלת. גם הוא שוחרר בתום חקירתו לביתו בתנאים מגבילים, לרבות מעצר-בית למשך 5 ימים, הרחקה מהעירייה למשך 15 ימים ותנאים כספיים.