המלצת "קנייה" לכיטוב; מחיר היעד - פי 3.8 מהמחיר הנוכחי

רודמן & רנשאו, שליווה את הנפקת החברה כחתם, סבור כי התרופה המובילה של כיטוב תימכר ב-600 מיליון דולר לשנה בארה"ב

מניית חברת הביומד הישראלית כיטוב פארמה   זינקה אתמול בנאסד"ק ב-10.9% על רקע המלצת אנליסטים חיובית. כיטוב, המנוהלת על-ידי יצחק ישראל, מפתחת תרופות קומבינציה, כלומר שילובי תרופות קיימות, במטרה להציע טיפול משופר, או בעל תופעות לוואי מופחתות. החברה נסחרת במקביל ברשימה המשנית של הנאסד"ק ובבורסה בת"א לפי שווי של כ-42 מיליון שקל.

החברה הונפקה בנאסד"ק בסוף 2015 כשגייסה 13 מיליון דולר, ובנק ההשקעות שליווה אותה כחתם בהנפקה היה Rodman & Renshaw. אתמול החל הבנק לסקר את מניית כיטוב בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 10 דולר למניה - פי 3.8 מהמחיר הנוכחי של המניה, לאחר הזינוק אתמול.

האנליסט ד"ר רגורהם סלברג'ו סבור שכיטוב היא "מקרה נדיר בסקטור הבריאות" - חברה שהציגה תוצאות חיוביות בניסוי הקליני הפיבוטלי שלב III והמוצר המוביל שלה הוא בעל יעילות קלינית ומנגנון מוכח. "כיטוב נסחרת בשווי זניח", כותב האנליסט. "אנחנו מאמינים שהמוצר המוביל שלה, KIT-302, יש פוטנציאל להגיע למעמד של בלוקבאסטר (תרופה רבת-מכר, ש.ח.ו) בארה"ב לבדה".

למעשה, האנליסט מעריך שעד שנת 2023 יסתכמו מכירות התרופה ב-600 מיליון דולר בשנה בארה"ב. התרופה KIT-302 מיועדת לטיפול בשני מצבים רפואיים: כאב הנובע מדלקת פרקים ניוונית, ויתר לחץ דם, תופעת לוואי נפוצה של השימוש בנוגדי כאב בשל כך. התרופה היא שילוב של החומר הפעיל בתרופה נוגדת הכאב Celebrex (תרופה של פייזר, שכבר יש גרסאות גנריות שלה בשוק), ושל amlodipine besylate, תרופה לטיפול ביתר לחץ דם.

האנליסט מעריך כי התרופה תוכל לפנות לשוק נרחב, ולמשוך שותפים פוטנציאליים למסחור, ביניהם חברות פארמה גדולות. הוא מעריך כי התרופה תוכל להגיד לשוק האמריקאי כבר בסוף 2017. לדברי סלברג'ו, הסיכונים הכרוכים בהשקעה במניה כוללים עיכוב בלוחות הזמנים לאישור התרופה וכישלון בהשגת שותף למסחור בזמן סביר. לעומת זאת, הוא נוקב בכמה קטליזטורים שיכולים להוביל לעלייה במניה בזמן הקרוב, כולל השלמת כל הדרישות להגשת הבקשה לאישור התרופה עד סוף השנה, וקבלת אישור לשיווק בארה"ב ברבעון השלישי של 2017.