איפה נפגשו יו"ר לאומי דוד ברודט והמדען הראשי אבי חסון?

וגם: בכירי הקונסוליה הלאומית של מרכזי המסחר בצרפת מתרשמים ממערך האבטחה בקניון עיר ימים

דוד ברודט/ צילום:כפיר סיוון
דוד ברודט/ צילום:כפיר סיוון

נותנים אשראי להיי-טק

מה הטריד את דוד ברודט ואבי חסון?

בנק לאומי והקרן האירופית להשקעות EIF (זרוע המימון של האיחוד האירופי) חתמו השבוע על תוכנית ערבויות להעמדת אשראי עבור חברות היי-טק ישראליות קטנות ובינוניות. במסגרת התוכנית צפוי שיתוף-הפעולה להזרים 400 מיליון שקל לטובת העצמת חברות הסטארט-אפ ניישן.

למרות המטרה הנעלה והאופטימיות, נראה כי שניים מהנוכחים באירוע החתימה שמרו על ארשת-פנים קודרת משהו. יו"ר לאומי, דוד ברודט, והמדען הראשי, אבי חסון, נראו משוחחים, כאשר רק בהמשך התברר כי נושא השיחה של השניים היה ביצועיה המתסכלים של קבוצת הכדורגל אותה הם אוהדים - מנצ'סטר יונייטד.

באירוע נכחו (ונראו מעט יותר שבעי-רצון) גם מנכ"לית לאומי, רקפת רוסק-עמינח; מנכ"לית לאומיטק, יפעת אורון; ומנכ"ל EIF, פייר לואיג'י גילברט.

דוד ברודט/ צילום:כפיר סיוון
 דוד ברודט/ צילום:כפיר סיוון

נשות עסקים צריכות אמונה

תנועת האישה הדתית לאומית מזהה את מהפך בעולם העסקים

בשנים האחרונות הוקמו מאות עסקים חדשים על-ידי נשים מהמגזר הדתי בתחומים שונים, כשהעיקרי בהם הוא אופנה ועיצוב, כך מבשרת תנועת "אמונה" (תנועת האישה הדתית לאומית). בכדי לעלות על הגל ואף למנף אותו, מרחיבה התנועה מועדונים עסקיים ברחבי הארץ, המיועדים לנשות עסקים במגזר הדתי-לאומי. המטרה: ללוות נשים עצמאיות ולהעניק להן כלים לניהול חברות פרטיות ועסקים.

לדברי ליאורה מינקה, יו"רית אמונה, התנועה היא העסק החברתי הגדול ביותר בציונות הדתית, הפועל בתקציב של מעל 400 מיליון שקל ועם 3,000 עובדים ועובדות. "'אמונה' רואה בין יעדיה את פתיחת השערים לתמיכה וסיוע לנשות עסקים דתיות", היא הצהירה.

את המהלך להקמת המועדונים העסקיים הובילה היועצת האסטרטגית יסכה אופנהיים, שגם מנהלת קבוצת פייסבוק בשם "דתיות עסקיות מדברות". אופנהיים מבטיחה כי "'אמונה' יוצרת קהילה עסקית תוססת של דתיות עסקיות על-ידי קידום מצוינות עסקית, יצירת שיתופי-פעולה מקצועיים ובניית רשת עסקית בריאה, טבעית ולא מאולצת".

ליאורה מינקה / צילום: הילה לוצקי שפירא
 ליאורה מינקה / צילום: הילה לוצקי שפירא

הצרפתים מתרשמים מהשיטה הישראלית

משלחת בעלי קניונים מצרפת החמיאה לאבטחה בנתניה

פריז עוד לא נרגעה מאירועי הטרור שפקדו את העיר, וזאת אפשר להבין בין היתר מהמודעות הגוברת לאבטחה. השבוע הגיעו לישראל בכירי הקונסוליה הלאומית של מרכזי המסחר בצרפת (CNCC), בה חברים 370 בעלי קניונים וחברות נכסים.

כחלק מהביקור הגיעה הקבוצה לקניון עיר ימים בנתניה, שם התרשמו מקרוב ממערך האבטחה וההגנה מאיומים ביטחוניים. אלירן דן, סמנכ"ל נכסים מניבים בשיכון ובינוי, וניצן אריאל, מנכ"ל הקניון, ליוו את המשלחת.

אריק פלומפן, מבכירי קבוצת klepierre הצרפתית והממונה על נושא האבטחה ב-59 המרכזים המסחריים והקניונים של הקבוצה, התרשם במיוחד מאופי האבטחה בקניונים ומהשפעת השירות הצבאי על המודעות לנושא.