בעלי המניות של BGI הדיחה את בעל השליטה גורטובוי ונציגיו

הצלחה לנפתלי שני במאבקו נגד בעל השליטה בחברת המזון ויליפוד ■ שני מתכוון לממש בפועל את שליטתו בחברה, אשר לה הוא טוען, בעוד שבחברה טוענים בתוקף כי הוא אינו בעל שליטה

גרגורי גורטובוי / צילום: שירי חביב ולדהורן
גרגורי גורטובוי / צילום: שירי חביב ולדהורן

הצלחה לנפתלי שני במאבקו נגד בעל השליטה בחברת המזון ויליפוד. באסיפת בעלי מניות של חברת BGI, השולטת בויליפוד, שכינס אתמול שני בניגוד לדעתה של החברה, נכחו 72.3% מבעלי המניות, והם אישרו את הצעתו להדיח את הדירקטורים הקיימים ולמנות חדשים במקומם.

67.7% מבעלי המניות של BGI תמכו בהדחת בעל השליטה גרגורי גורטובוי ו-6 דירקטורים נוספים מתפקידיהם. במקומם, תמכו בעלי המניות בהצעת שני למנות אותו עצמו ועוד 3 דירקטורים חדשים. בכך מתכוון שני לממש בפועל את שליטתו בחברה, אשר לה הוא טוען, בעוד שבחברה טוענים בתוקף כי הוא אינו בעל שליטה.

שני, ממייסדי אמבלייז, היה אחד מהמוכרים של מניות השליטה בחברה לידי הבעלים הקודמים בפירמידה, אלכסנדר גרנובסקי, שלימים נקלע לקשיי נזילות ומכר את השליטה לגורטובוי. עם זאת, לא כל התשלום עבור המניות הועבר לשני, ונותר כלפיו חוב של כ-8 מיליון דולר.

"משחק בנדמה לי"

לפיכך, שני פנה באמצעות בא-כוחו והודיע כי לאור הפרת ההתחייבות, הבעלות על מניות הבטוחה עברה לידיו והוא כיום בעל השליטה (67.7%) ב-BGI.

לדבריו, הודעות על סיום כהונתם של הדירקטורים היוצאים ועל מינוי הדירקטורים החדשים נמסרו לרשם החברות, לרשות לניירות ערך ולבורסה.

מישראל 18, החברה שמחזיקה ב-BGI, נמסר, כי "לשני סכסוך עם ישראל 18, והוא נזהר כמו מאש מלברר אותו בבית המשפט, שהוא המקום המקובל כידוע, לבירור חילוקי דעות משפטיים. שני מוזמן לפנות לערכאות אם הוא סבור כי עומדות לו זכויות במניות BGI, אולם מטעמים השמורים עמו הוא בוחר כאמור להימנע מכך, ותחת זאת מפרסם מודעות בעיתונות ומתיימר לכנס ישיבות אשר החברה הבהירה כי בפועל אין להן כל משמעות ותוקף.

"על כן, כל ניסיון של שני לטעון כאילו התקבלו ב'אסיפה' החלטות בחברה הנו פשוט מופרך מהיסוד. מר שני פשוט בוחר לשחק עם עצמו ב'נדמה לי' ומספר את סיפורי המעשיות שלו לכל מי שמוכן להקשיב.

"החברה פרסמה דיווח על פי החלטת הדירקטוריון שלה, שהיא אינה מכירה בתוקף הזימון ושהישיבה הזו איננה באמת אסיפת בעלי מניות. החברה הציעה כאמור, למר שני לפנות לבית המשפט והודיעה שהיא תכבד כל החלטה שיפוטית מוסמכת*.