הרשות השנייה: הליך הפרה נגד רשת בגין תוכן שיווקי

זאת בעקבות חשיפת "גלובס", שלפיה ב-3 תוכניות "הערב: לוקחים קונטרול" בשבוע שעבר, שודרו תכנים, סיסמה ולוגו הקמפיין של בנק הפועלים ■ בזכיינית ערוץ 2 דוחים את הטענות

מתחם "לוקחים Ctrl" באתר רשת / צילומים מאתר רשת
מתחם "לוקחים Ctrl" באתר רשת / צילומים מאתר רשת

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נגד זכיינית ערוץ 2 רשת, בחשד לפרסומת אסורה ששולבה בתוכנית שסיפקה ייעוץ פיננסי לצופים. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", הרשות השנייה דרשה מרשת הבהרות באשר לתוכנית "הערב: לוקחים קונטרול", ששודרה בשלושת ימי השידור של רשת בשבוע שעבר, אשר אריזתה והנושאים בהם עסקה זהים לסיסמת ותוכנו של הקמפיין הפרסומי שמנהל בימים אלה בנק הפועלים. משלא נשלחו מסמכי ההתקשרות מול בנק הפועלים, אותם ביקשה הרשות, הוחלט לפתוח בהליך ההפרה.

על-פי מכתב שנשלח לרשת, מצא ראש אגף טלוויזיה, אופיר רייכמן, כי "האריזה הגרפית של התוכנית כוללת באופן בולט את לוגו הקמפיין הפרסומי 'לוקחים Ctrl' של בנק הפועלים, ומגישי התוכנית חוזרים מספר פעמים על הסיסמה הפרסומית, שמהווה גם את שם התוכנית, 'לוקחים קונטרול'. בנוסף, מופיעים בתוכנית יועצים כלכליים/מנהלי סניפי בנק הפועלים. כמו כן, שודרו 'מעברונים' בתחילת ובסיום מקבצי פרסומות שונים לאורך יום השידורים של רשת כולל את סמליל הקמפיין, וחמור מכך, לא מסווגים בדיווחים המועברים על-ידיכם כפרסים, חסויות או פרסומות כנדרש".

התוכנית המדוברת שודרה במקום תוכנית רגילה של "הערב", המשודרת בדרך-כלל במשבצת הפרה-פריים של השעה 19:00 בערב ואינה מהווה חלק קבוע בלוח השידורים.

בעבר הורתה הרשות השנייה להוריד מהמסך תוכניות אשר נמצא בהן תוכן שיווקי חריג, ועל הזכייניות הושתו קנסות במאות אלפי שקלים.

על-פי ההערכות בשוק, גובה החשיפה שקיבל בנק הפועלים בפעילות סביב התוכנית הגיע לכחצי מיליון שקל.

מרשת נמסר כי "במהלך החודש האחרון רשת השיקה פעילות שעיקרה באתר האינטרנט תחת השם 'לוקחים קונטרול'. הפעילות והמונח 'לוקחים קונטרול' הם של רשת בלבד, והם אינם של בנק הפועלים, כפי שנטען על-ידי הרשות. הפעילות עיקרה חינוך פיננסי של משפחות, והיא התנהלה באתר האינטרנט של רשת. במהלך תוכניות הדיי-טיים של רשת הוזמנו משפחות שנמצאות בבעיה כלכלית להיכנס לפעילות באתר האינטרנט של רשת, להירשם לסדנאות של ניהול פיננסי ולקבל כלים דיגיטליים לניהול פיננסי של תקציב המשפחה.

"שיאה של הפעילות ב-3 תוכניות 'הערב', במסגרתן עסקנו בחינוך פיננסי, ופגשנו חלק מהמשפחות שנוטלות חלק בפעילות. בנק הפועלים נתן חסות לפעילות הזו באינטרנט, העניק פרסים למשתתפים בפעילות וקיבל חשיפה בהתאם לכללי הרשות השנייה".