היעלמות אלכסי זכרנקו: 30 חודשי מאסר לשותפו ניסים דג'לדטי

דג'לדטי הורשע בזיוף ייפוי-כוח גורף, שנועד לקבל את השליטה בכל עסקיו של שותפו אלכסיי זכרנקו, שנעלם ברוסיה ב-2009 ■ עוד הוא הורשע בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות ■ דג'לדטי: "אערער לעליון"

דג'לדטי. נשלח ל–30 חודשי מאסר / צילום: תמר מצפי
דג'לדטי. נשלח ל–30 חודשי מאסר / צילום: תמר מצפי

איש העסקים ניסים דג'לדטי נידון ל-30 חודשי מאסר בפועל בגין חלקו בפרשת ההשתלטות על עסקיו של שותפו לשעבר, אלכסיי זכרנקו - כך החליט היום (ד') בית המשפט המחוזי בתל-אביב.

זכרנקו היה איש עסקים יהודי רוסי, יבואן של משקאות אלכוהוליים ועמיל מכס ברוסיה, ובעל מסעדות יוקרה בסנט פטרסבורג ובתל-אביב (מסעדת "פושקין"). מכוניתו של זכרנקו נמצאה ריקה בפרבר של סנט פטרסבורג באוגוסט 2009, ובתא הכפפות נמצאו אלפי אירו. משטרת רוסיה חקרה את מקרה היעלמותו כחקירת רצח. ב-2011 נעצר דג'לדטי יחד עם עורך דינו ועם חשודה נוספת בשם אלינה מלר, והשלושה הועמדו לדין והורשעו במעשים של זיוף ומירמה במסגרת הפרשה.

דג'לדטי החזיק, כך הסתבר בהמשך, ייפוי-כוח לקבל את מניותיו של שותפו בחברה משותפת במקרה של "נבצרות" השותף. בחשבונות החברה הזו - זכרנקו השקעות - היו מעל 38 מיליון שקל נכון למועד ההיעלמות.

מעט לאחר היעלמותו המסתורית של השותף הרוסי, העביר את עורך הדין של דג'לדטי את השליטה בחברה לידי לקוחו, וזה הזרים מתוכה כספים רבים למלר ולצרכיו שלו.

דג'לדטי הורשע בזיוף ייפוי-כוח גורף, שנועד לקבל את השליטה בכל עסקיו של שותפו בעולם (מעבר לעסקיו בישראל). עוד הוא הורשע בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, בקשר להסתרת בעלותו בחברה במסגרת מסמכים שנתן לבנק הפועלים וכן במסגרת דיווח לחברת גאון אחזקות הציבורית, עמה נקשרה זכרנקו השקעות בעסקה לרכישת השלד הבורסאי ב.גאון, בתקופה שלפני היעלמותו של שותפו. כשבוטל ההסכם עם ב.גאון מעט לאחר ההיעלמות, נותרו בחשבון החברה המשותפת הכספים שהעביר זכרנקו לצורך רכישת ב.גאון, אותם 38 מיליון שקל.

דג'לדטי מסר היום: "אני מכבד את בית המשפט, אך אינני מקבל את הכרעת הדין, ובכוונתי לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון". 

עורכות הדין שירי פרל ומוריה גרין מפרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) מסרו בתום הדיון כי "בית המשפט גזר היום את דינו של הנאשם ל-30 חודשי מאסר בפועל והורה באופן תקדימי על חילוט של מלוא כספי העבירות בסך של 38.8 מיליון שקל. במסגרת המלחמה בעבריינות הכלכלית ובהון השחור, שולח היום בית המשפט מסר ברור וחד-משמעי, לפיו המדינה תבוא חשבון עם העבריינים הכלכליים ותחלט את רכושם בסכומים גדולים ומשמעותיים, כפי שעשה במקרה זה".