עולה על הכביש: הקרוסאובר המשפחתי החדש של מאזדה

צפו: הצצה לאחד הדגמים המעניינים והחשובים ביותר של מאזדה שינחת בשנה הבאה בארץ – הכירו את הקרוסאובר המשפחתי החדש והגדול של מאזדה שיירד בקרוב מפס הייצור

לא מעט דגמים חשובים מוצגים כעת בתערוכת המכוניות של שיקגו, ובהם גם המאזדה 9 CX, דגם ה-MPV הגדול של מאזדה המיועד ל-7 נוסעים, אשר עלה על קו הייצור במפעלי החברה בעיר הירושימה בתחילת השבוע, כשהוא צפוי להגיע לאולמות המכירה בתוך חודשים ספורים.

תוכנית הפעולה של מאזדה, שהפסיקה לשתף פעולה עם פורד ב-2008, היא להתחיל ולשווק את המכונית בצפון אמריקה, השוק העיקרי שאליו מכוון היצרן היפני - 80% מנפח הייצור עם תחזית מכירות של כ-40 אלף מכוניות בשנה, וזאת הסיבה העיקרית לכך שהמכונית תוכננה בהיבטי העיצוב הפנימי והאבזור העשיר והמתקדם ביותר באופן מובהק עבור הלקוחות בארה"ב ובקנדה.

ה-9 CX החדש מגיע ב-3 רמות גימור שונות, והוא מעוצב באותו סגנון של שאר דגמים, וכך גם יחידת הכוח של המכונית הפועלת בטכנולוגיית סקאיי-אקטיב המוכרת. מדובר במנוע טורבו בנזין בנפח 2.5 ליטרים עם הזרקת דלק המפיק 250 כוחות סוס ומומנט נהדר של 43 קג"מ עם תיבת הילוכים אוטומטית רגילה בת 6 מהירויות והנעה קדמית כסטנדרט, אם כי ניתן לקבל גם הנעה כפולה בתוספת תשלום.

כאמור, 80% מכושר הייצור מופנים לצפון אמריקה ושאר המדינות בהן מאזדה מוכרת את הדגמים שלה תסתפקנה בכמויות מזעריות, אך למרות זאת בדלק מוטורס, יבואנית מאזדה לישראל, מספרים היא הדגם יגיע לישראל במהלך שנת 2017.