המסחר בוול סטריט ננעל בירידות; וול מארט ירדה 3%

IBM רוכשת חברת מידע רפואי תמורת 2.6 מיליארד דולר ■ נתון מלאי הנפט הממשלתי בארה"ב הצביע על גידול במלאי ■ סעודיה: לא נסכים לקצץ את תפוקת הנפט ■  תביעות האבטלה השבועיות ירדו במפתיע

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בירידות שערים שקטעו רצף של 3 ימים של עליות במדדים. זאת, על רקע המגמה בנפט, שהושפעה מדבריו של שר החוץ הסעודי בנוגע לאי רצונה של סעודיה לקצץ את התפוקה.

 

מחירי הנפט  עדיין במוקד. לאחר שאתמול זינקו המחירים בכ-5.6% על רקע תקוות לייצוב השוק, היום פורסם נתון המלאי הממשלתי בארה"ב, שהראה גידול במלאי של 2.1 מיליון חביות בשבוע שעבר. מנגד, המוסד הפרטי אמריקן פטרוליום פרסם היום הודעה הפוכה, שלפיה המלאי ירד ב-3.3 מיליון חביות.

עוד בעניין הנפט, סוכנות AFP דיווחה היום כי שר החוץ של סעודיה אמר כי מדינתו לא מוכנה לקצץ את התפוקה.

אתמול הודיעו סעודיה ורוסיה כי יגבילו את תפוקת הנפט שלהן (אך לא יקצצו אותה). אתמול דווח גם כי נשיא אופ"ק מוחמד אל-סאדה מגיע לאיראן ונפגש עם שרי האנרגיה של הרפובליקה האסלאמית ושל שכנתה עיראק, במטרה לשכנע אותם להצטרף למאמצים של אופ"ק ולהקפיא את תפוקת הנפט. בהמשך לכך דווח כי שר הנפט של איראן, ביג'אן זנגאנה, הודיע כי המדינה תתמוך בכל ניסיון לייצב את השוק ואת מחירי הנפט. עם זאת, השר הוסיף כי שאר יצרניות הנפט מבינות את מצבה של איראן. 

בשוק עדיין מעכלים את הפרוטוקולים של הפד מאתמול, לפיהם עלתה בפגישת הריבית בחודש ינואר דאגה מכך שהתנאים הכלכליים בעולם יפגעו בכלכלת ארה"ב, והחברים שקלו לשנות את התוכנית המוסכמת של העלאות הריבית ב-2016. הריבית נותרה על כנה, לאחר העלאה דרמטית בדצמבר האחרון לראשונה מאז המשבר הכלכלי ב-2008. עם זאת, מהפרוטוקול עולה כי מרבית הבכירים עדיין צופים העלאה של הריבית, והם דנו בסוגיית התזמון - עלתה השאלה אפילו אם ראוי להעלות את הריבית בינואר. 

השווקים מזנקים ובוול סטריט מזהירים: "זה ראלי של שוק דובי"

OECD חותך את תחזית הצמיחה העולמית - וקורא להתערבות

אנליסטים: הכסף החכם מתכונן לחזור לשוק בגדול   

בזירת המאקרו פורסם היום נתון תביעות האבטלה השבועיות, שירדו במפתיע ל-262 אלף מ-269 אלף בחודש הקודם, לעומת הצפי לעלייה ל-275 אלף.

עוד פורסם מדד ה"פילי פד" לפברואר, הבודק את פעילות הייצור באזור פילדלפיה, אשר עלה בפברואר למינוס 2.8 נק', לעומת מינוס 3.5 נק' בינואר.

כמו כן פורסם מדד האינדיקטורים המובילים לחודש ינואר, שירד ב-0.2% ל-123.2 נק'.  

 

סודהסטרים  דיווחה היום על קיטון בהכנסות וברווח לעומת הרבעון הרביעי אשתקד - ההכנסות ירדו ל-112.9 מיליון דולר והרווח ירד ל-5 מיליון דולר.

עוד במדווחות היום על תוצאות הרבעון הרביעי: וול-מארט , דיסקברי , חברת אפלייד מטיריאלס , נורדסטרום , ופריגו  הישראלית.

גם קוקה קולה  ריכזה עניין, לאחר שהודיעה כי היא מגדילה את הדיווידנד הרבעוני ב-6% ל-35 סנט למניה.

IBM  קונה את חברת המידע הרופאי Truven Health Analytics תמורת 2.6 מיליארד דולר.