המוסדיים הזרימו כ-1.3 מיליארד שקל לחברת החשמל

בהרחבת סדרה 26 גייסה חח"י כ-655 מיליון שקל ובסדרה 27 כ-680 מיליון שקל

משרדי חברת החשמל בת"א / צילום: תמר מצפי
משרדי חברת החשמל בת"א / צילום: תמר מצפי

חברת החשמל השלימה אתמול (ה') בהצלחה את השלב המוסדי במסגרת הרחבה של שתי סדרות אג"ח קיימות 26 ו-27 וגייסה כ- 1.3 מיליארד שקל. 

בהרחבת סדרה 26 גייסה חח"י כ-655 מיליון שקל ובסדרה 27 כ-680 מיליון שקל. במכרז השתתפו גופים מוסדיים מובילים בשוק ההון המקומי ונתקבלו ביקושים בהיקף כולל של כ-1.8 מיליארדי שקלים. שלב המכרז הציבורי יתקיים ביום ראשון הקרוב.

אגרות החוב מסדרה 26 אינן המירות, הן נושאת ריבית שנתית קבועה בשיעור של 4.8% והן אינן צמודות למדד או למטבע כלשהו. אגרות החוב מסדרה 27 אינן המירות ובעלות ריבית שנתית קבועה בשיעור של 3.85% והן צמודות למדד המחירים לצרכן. 

אגרות החוב מדורגות בדירוג AA על ידי מעלות S&P ו-Aa3 באופק חיובי על ידי מידרוג . הרחבת האג"ח נעשית בהתאם לתשקיף המדף שפרסמה החברה בחודש נובמבר האחרון. 

במקביל להנפקה ביצעה חברת החשמל מהלך של רכישה חוזרת של סדרות אג"ח 12 ו-13 הנסחרות ברצף מוסדיים בהיקף של 1.55 מיליארד שקל והיא תפעל למחיקתן. 

יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל: "השתתפות המוסדיים המובילים בשוק ההון בהנפקת האג"ח היא הבעת אמון בחברה ובדרכה. הרפורמה במשק החשמל עדיין לא אושרה וחיוני שתאושר לטובת יציבות משק החשמל ויציבותה הפיננסית של החברה. יחד עם זאת אנו ממשיכים להוביל שורה של מהלכים לשיפור מצבה הפיננסי של החברה".