הנאשם במסע רצח מזעזע בארה"ב - נהג "אובר" שאסף נוסעים

שורת מעשי הרצח במישיגן ככל הנראה פוענחה - אך הפתרון עוכר את שלוות האמריקאים: נהג של חברת "אובר" חשוד בירי למוות ב-6 בני אדם "ללא סיבה", כשלדברי המשטרה הוא המשיך להסיע נוסעים בתשלום במסעו בין זירות הרצח

אפליקציית אובר / צילום: בלומברג
אפליקציית אובר / צילום: בלומברג

ג'ייסון ברייאן דלטון, תושב מישיגן, עבד בתקופה האחרונה כנהג עבור חברת הנסיעות המשותפות "אובר". מספר נוסעים התלוננו על נהיגתו הפרועה, אך כעת מתברר כי מעשיו היו חמורים בהרבה: לדברי המשטרה המקומית, דלטון רצח לפחות 6 בני אדם - ובין לבין אסף נוסעים נוספים וגבה מהם תשלום.

מת'יו מלן, נוסע שעלה למכוניתו של דלטון ביום שבת, אמר כי נהיגתו הייתה "פרועה וחסרת רסן" - והוא ברח מהמכונית, כמעט בקפיצה, למזלו הרב. 6 שעות לאחר מכן, דלטון פתח באש לעבר עוברי אורח ב-3 מוקדים בעיר קלמזו במישיגן - ורצח 6 בני אדם. המניע לשורת הרציחות עדיין לא ידוע בשלב זה.

"הוא לא עצר בתמרורים ורמזורים, חתך נהגים אחרים בפראות - ביקשתי ממנו לעצור והוא לא הסכים", סיפר מלן. נוסע נוסף שהיה אמור לעלות למכוניתו של דלטון ביטל ברגע האחרון והודה למזלו: "זה היה בעזרת האל".

"זה הסיוט הכי גרוע של המשטרה"

חוקרי המשטרה גילו כי בין זירת רצח אחת לשנייה, דלטון המשיך לאסוף נוסעים באמצעות האפליקציה - וחיפש אחר לקוחות נוספים. עד כה לא התגלה קשר כלשהו בין דלטון לביו קורבנותיו - בהם בוגר תיכון ואביו שחיפשו לרכוש מכונית ואם לשלושה שעמדה בכניסה לביתה.

זמן קצר לאחר שורת מעשי הרצח, דלטון נעצר וקשר את עצמו למעשים המזוויעים.

הרשויות בעיר קלמזו, הנמצאת במרחק שתי שעות נסיעה מדטרויט, מתכוונות להעמיד לדין את דלטון בן ה-45 בגין 6 מעשי רצח, שתי תקיפות בכוונה לרצוח ו-6 עבירות תוך שימוש בנשק. המומחים בארה"ב מעריכים כי "רוצח האובר" - כינויו החדש של דלטון - יוביל לדיון ער על בטיחות האפליקציה ועל בדיקות הרקע שעורכת החברה לנהגים. לדלטון אמנם לא היה תיק פלילי, אך שכניו תיארו אותו כחמום-מוח ואגרסיבי.

כמו כן, ההערכות הן כי שורת מקרי הרצח תצית מחדש את הדיון על מדיניות הנשק בארה"ב - דיון שעלה שוב לכותרות במהלך מסעות הבחירות של המתמודדים. מדובר במקרה הירי ההמוני ה-42 של השנה, שהחלה לפני פחות מחודשיים - כך עולה מנתונים מדאיגים שאסף ארגון חברתי בארה"ב.

"המתקפות נראות אקראיות לחלוטין", ציין שוטר מקומי, "זה הסיוט הגרוע ביותר - אדם שנוהג ויורה באנשים ללא סיבה".