המשנה למנכ"ל הפניקס התפטר מתפקידו במפתיע

לאחר כישלון המגעים למכירה עם פוסון הסינית, קבוצת הביטוח מנהלת מו"מ למכירתה לחברת הביטוח האמריקאית AmTrust

שמעון קלמן, המשנה למנכ"ל הפניקס/ צילום:  תמר מצפי
שמעון קלמן, המשנה למנכ"ל הפניקס/ צילום: תמר מצפי

בצל מאמצי המכירה הנמשכים של מניות השליטה בקבוצת הביטוח הפניקס  על-ידי קבוצת דלק, והפעם לחברת ביטוח אמריקאית, דיווחה היום (ב') קבוצת הפניקס על עזיבה של אחד מבכירי הקבוצה: שמעון קלמן, המכהן בקבוצה כמשנה בכיר למנכ"ל, מנהל חטיבת המטה והפיננסים של החברה. על-פי הדיווח של החברה, קלמן, אשר מכהן בתפקידו בהפניקס מאז אוקטובר 2009, יעזוב את החברה ב-21 באפריל השנה. כמו כן, הוא זכאי עתה לתקופת הסתגלות של 6 חודשים "למן תום תקופת ההודעה המוקדמת", כפי שפורט בדוחות הפניקס.

על-פי הערכות, קלמן עזב את תפקידו הבכיר בקבוצת הפניקס לאור אי-הסכמות, שאינן מהותיות ככל הנראה, עם המנכ"ל הדומיננטי והמוערך, אייל לפידות. לפי שעה לא ידוע אם קלמן, שהינו מנהל מוערך בעולם הביטוח, יצטרף לקבוצה זו או אחרת. קודם להפניקס הוא היה מנהל הכספים של קבוצת מגדל - שם הוא עבד, בין היתר, בצמידות וביחסים טובים על מנכ"ל מגדל דאז, איזי כהן.

איזי כהן, המכהן כיום כמנכ"ל כלל ביטוח, הציע בעבר לקלמן להצטרף אליו לקבוצת הביטוח שבשליטת אי.די.בי. בכל אופן, היום ציינו בסביבת כלל ביטוח ציינו כי מעבר שלו לכלל ביטוח לא עומד על הפרק. עוד נציין כי בעבר שמו נקשר בין היתר כמועמד אפשרי לתפקיד הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון באוצר.

מהפניקס נמסר כי "אתמול הודיע קלמן למנכ"ל לפידות על רצונו לפרוש מן החברה לאחר 6.5 שנים בתפקיד. שמעון תרם רבות לפיתוחה והישגיה של החברה בשנות כהונתו. מנכ"ל החברה הודה לשמעון על תרומתו הרבה לחברה ואיחל לו הצלחה בהמשך דרכו".

בשבוע שעבר נודע כי פחות מיומיים לאחר דיווח על ביטול ההסכם למכירת השליטה בקבוצת הפניקס, שכוללת בין היתר גם את השליטה בבית ההשקעות אקסלנס, לידי פוסון הסינית, קבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה, בדרך להסכם מכירה חדש. דלק חתמה על מכתב הבנות בלתי מחייב למכירת החזקותיה בהפניקס לחברת הביטוח האמריקאית AmTrust. זאת, בתמורה למחיר שנגזר משווי חברה הזהה ל-87.5% מההון העצמי של הפניקס לסוף 2015. שמעון קלמן. לא יגיע לכלל