כחלון יעכב צווים להגדלת יבוא המזון ללא מכס

כך סוכם בפגישה בין שר האוצר ובין יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור ■ עוד סוכם כי בעוד שבוע יציג צור תוכנית חלופית, שמצד אחד תשמור על החקלאות - ומצד שני תבטיח אספקת סחורה חקלאית לצרכנים במהלך החגים במחירים הוגנים

שר האוצר משה כחלון / צילום: אוריה תדמור
שר האוצר משה כחלון / צילום: אוריה תדמור

שר האוצר, משה כחלון, יעכב את חתימתו על צווים להגדלת יבוא המזון ללא מכס למשך שבוע ימים - כך סוכם שפגישה שנערכה הערב (ג') עם מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראלמאיר צור

עוד סוכם כי בעוד שבוע בדיוק יציג צור לשר תוכנית חלופית, שמצד אחד תשמור על החקלאות - ומצד שני תבטיח אספקה של סחורה חקלאית לצרכנים במהלך החגים במחירים הוגנים.

נזכיר כי התוכנית של משרדי האוצר והחקלאות לפתיחת השוק ליבוא מוגבר כבר לקראת הפסח באה בעקבות עליות המחיר לצרכן שחלו בחגי תשרי ומתוך רצון "להקדים תרופה למכה", כלשון המשרדים.

בהתייחס לדברים אומר צור ל"גלובס": "קיבלנו משימה לא פשוטה. הסיטואציה קשה עבור החקלאים, ואני תקווה שנצליח להציג תכנית שתספק את שר האוצר, ושאנחנו נוכל לחיות אתה בשלום. כמו כן, אני מקווה שמכאן נוכל לצאת לתוכנית האסטרטגית הגדולה שתשמור ותציל את החקלאות בישראל".

צור, יחד עם מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן, יזמנו החל ממחר (ד') בבוקר, באופן מיידי ואינטנסיבי, את ראשי הארגונים החקלאים ואת מפעלי המזון הרלוונטיים, כדי להכין את התכנית האלטרנטיבית לשר האוצר ולהציגה בהקדם האפשרי. בין היתר יבקשו השניים להיפגש עם החברות תנובה וסנפרוסט, פרי גליל וזנלכל.