מנכ"ל הבורסה חרד לשוק העבודה ומודל הסיכונים החדש של אנטרופי

וגם: מולי אדן יזהה אתכם ברחוב, הודות לשבב אחד קטן

בן ישראל מציג את הצד האפל

יו"ר המרכז למחקר סייבר אירח שגרירים מ-47 מדינות

כנס "פסגת השגרירים" שנערך בסוף השבוע שעבר, קיבץ יחד שגרירים מ-47 מדינות. את הכנס ערך המרכז למחקר סייבר בינתחומי ע*ש בלווטניק באוניברסיטת תל אביב בשיתוף מטה הסייבר הלאומי וביוזמת משרד החוץ.

אלוף (במיל.) פרופ' יצחק בן ישראל, יו"ר המרכז, אמר כי "הסייבר הוא הצד האפל של המחשוב; ככל שהמחשבים ייקחו חלק גדול יותר בחיינו תגדל תלותנו בהם ותיווצר נקודת תורפה לגרימת נזק על ידי חורשי הרעה. לכן עלינו להכניס את אבטחת הסייבר כבר בתכנון ולדאוג להגנה מראש".

ד"ר גיורא ירון, יו"ר הוועד המנהל של אוניברסיטת תל אביב, סיפר כי המכירות של אבטחת הסייבר בישראל בשנת 2015 עמדו על כ-4 מיליארד דולר והנתח העולמי של ההשקעה בסייבר עומד על 20% מהשוק האזרחי. לדבריו, חלה עלייה של 100% בחלקן של ההשקעות בסייבר לעומת שנת 2015, כאשר מספר החברות בתחום הסייבר בישראל עומד על כ-300 ובהן מועסקים בין 7000-8000 עובדים. וסך כל ההשקעות בתחום בישראל עומד על 500 מיליון דולר לעומת 214 מיליון דולר בשנת 2014. עוד נכחו: גילי דרוב היישטיין, מנכ"לית המרכז; יו"ר מטה הסייבר הלאומי במשרד רה"מ, ד"ר אביתר מתניה, תת אלוף (במיל.) ד"ר דני גולד ואחרים.

היישטיין בן ישראל גולד וירון / צילום: חן גלילי
 היישטיין בן ישראל גולד וירון / צילום: חן גלילי

מולי אדן יזהה אתכם ברחוב

הכל יהיה הודות לשבב אחד קטן

כנס ננו-ישראל 2016, נפתח השבוע באודיטוריום סמולארש באוניברסיטת תל אביב. בכנס לקחו חלק מומחים מתחומים שונים, בהם: פרופ' יעל חנין, ראש המרכז לננו-מדע וננו-טכנולוגיה באוניברסיטת תל אביב; דן וילנסקי, חבר הוועדה הלאומית לננו-טכנולוגיה ולשעבר ממקימי אפלייד מטריאלס; ד"ר בני זאבי, שותף מנהל DFJ תל אביב ונצ'ר פרטנרס; רפי קוריאט, שותף במיזם הננו-טכנולוגיה הלאומי הישראלי, ורבים אחרים.

אבי חסון, המדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה סיפר בדברי הפתיחה כי 65% מתוך 130 החברות הישראליות בתחום הננו-טכנולוגיה הן סטארט-אפים. מולי אדן, לשעבר נשיא אינטל ישראל, העניק השראה ואמר כי "תוך שני עשורים כולנו נסתובב עם שבב קטן לתגבור הזיכרון, ומי יודע מה עוד". לדבריו, הדבר ימנע מבוכה ויחסוך לנו את הצורך לנסות ולהיזכר מהיכן אנחנו מכירים את האנשים שאנחנו פוגשים.

דן וילנסקי ומולי אדן  / צילום: חן גלילי
 דן וילנסקי ומולי אדן / צילום: חן גלילי

יקב של גיבורים

מקבלי עיטור הגבורה רכשו את יקב ססלוב

בעלות חדשה ליקב ססלוב שבקיבוץ אייל. לאחרונה נרכש היקב, שנוסד על ידי משפחת ססלוב ב-1998, על ידי משה לוי וצביקה גרינגולד, המוכרים בעיקר בעברם הצבאי המפואר, ולא רק כאנשי עסקים. גרינגולד זכה במלחמת יום כיפור לכינוי "כוח צביקה", ועל אותה המלחמה הוא ולוי קיבלו את עיטור הגבורה. השניים צברו לאורך השנים גם ניסיון עסקי - לוי הוא הבעלים של חברת סייפגארד לייצור ותחזוקת מערכות ביטחון ואבטחה של כורים גרעיניים, שדות תעופה ובסיסים צבאיים בארה"ב וקנדה; גרינגולד פעל עם חברות במשק האנרגיה, היה בין מקימי מפעל טבעול, כהן כדירקטור בחברות ציבוריות בהן תפרון והבנק הבינלאומי ומשנת 2008 ועד סוף שנת 2013 כיהן כראש הוועדה הקרואה באופקים.

אל לוי וגרינגולד הצטרף גם היזם ישראל לנג, וסיגל לוי, בתו של משה לוי, מונתה לתפקיד מנכ"לית. גם יינן חדש מונה ליקב - ארי ארל, שצבר את ניסיונו בקליפורניה. לצד כל השינויים עובר יקב ססלוב תהליך מיתוג מחודש.

צביקה גרינוולד סיגל לוי משה לוי וישראל לנג / צילום: ירון דה פז
 צביקה גרינוולד סיגל לוי משה לוי וישראל לנג / צילום: ירון דה פז

עידן גרינבאום עובר לפוליטיקה

העיתונאי הכלכלי נבחר לראשות המועצה האזורית עמק הירדן

המעבר של עיתונאים לפוליטיקה לא חדש, גם אם במקרה הזה המעבר הוא לפוליטיקה מקומית: עידן גרינבאום (45), מגיש התוכנית "עושים חשבון" בערוץ 23 עד לא מזמן, ולשעבר עיתונאי ב"כלכליסט" ובעיתונים נוספים, שמתגורר בקיבוץ אשדות יעקב, נבחר לראשות המועצה האזורית עמק הירדן, לאחר הסבב השני של הבחירות שנערך אתמול. גרינבאום זכה ל-60% מהקולות לאחר שגבר על ד"ר גבי אסם מקיבוץ אפיקים. הבחירות התקיימו עתה לאחר שראש המועצה הקודם, יוסי ורדי, נאלץ לפרוש מתפקידו בעקבות הסכם עם הפרקליטות, לאחר ששילם בעבר תשלומים עודפים לשלושה עובדי מועצה. עכשיו נותר לראות אם ואיך גרינבאום יעשה חשבון בעמק הירדן.

עידן גרינבאום / צלם: איל יצהר
 עידן גרינבאום / צלם: איל יצהר

מודל הסיכונים החדש של אנטרופי

מי החברות שבתחתית דירוג ביצועי הממשל התאגידי?

השבוע השיקה חברת הייעוץ אנטרופי מודל לדירוג החברות הציבוריות בישראל לפי ביצועי הממשל התאגידי שלהן. אירוע ההשקה התקיים בבורסה לניירות ערך בתל אביב, כך שלאחר שראשי אנטרופי השתתפו בטקס פתיחת יום המסחר, הם הציגו את המודל המדרג את 455 החברות בבורסה, ומעריך את רמת הסיכון הפוטנציאלי שלהן עבור המשקיעים בתחום הממשל התאגידי. בראש הדירוג, כך על פי אנטרופי, נמצאים הבנקים וחברות הביטוח, ואחריהם חברות לשירותים פיננסיים, היי-טק, מסחר, ושירותים, נדל"ן ובינוי והשקעות ואחזקות. אגב, בתחתית הרשימה נמצאות שותפויות הגז והנפט.

עו"ד מאיר לוין, יועץ בכיר ברשות לניירות ערך, אמר באירוע כי יש להגמיש את הרגולציה לפי הצורך. "אצלנו נהוג לומר שהמוצר האהוב על החרדים הדוגלים בכמה שיותר החמרות בקיום המצוות, הוא דיסק און-קי", אמר לוין, והסביר: "כשמכניסים אותו למחשב מתקבלת הודעה כי זוהתה חומרה חדשה. אנחנו, הדתיים הלאומיים גם אוהבים את המוצר הזה, אבל זה מכיוון שכשמסירים אותו, מתקבלת הודעה כי ניתן להסיר את החומרה ללא חשש".

עוד השתתפו: יו"ר אנטרופי גל סטאל; המנכ"לית ענת גואטה וסמנכ"ל פיתוח עסקי מתי אהרון; יו"ר הבורסה אמנון נויבך והמנכ"ל יוסי ביינארט: יו"ר ועדת הרפורמות בכנסת, ח"כ אלי כהן; יו"ר בנק דיסקונט יוסי בכר; ג'ודי בראון, סמנכ"לית כספים בפריגו; עו"ד שירין הרצוג ממשרד רון גזית ושות' וסמנכ"ל שכר והטבות גלובאלי בחברת כיל, דניאל בסטיאנס.

ביינארט חרד לשוק העבודה

מנכ"ל הבורסה ביקר באלעד

את מנכ"ל הבורסה לניירות ערך ניתן היה לפגוש השבוע גם מחוץ לבורסה, בסיור בעיר החרדית אלעד. יוסי ביינארט נפגש עם ראש העירייה, ישראל פרוש, ואמר לו: "פיתוח החברה החרדית זו משימה לאומית. אנחנו מאמינים שאפשר להביא חברות של חרדים מהעולם להנפקות בישראל. אני מרגיש שאנו מפספסים את הציבור החרדי ואני רוצה להנגיש את שוק ההון אליכם, בשילוב יועצי השקעות". פרוש הודה כי הם ישמחו לכל יוזמה שכזו: "שיתופי הפעולה עם הבורסה יכולים להיות מגוונים החל מהכשרת חרדים, דרך ייעוץ של יועצי השקעות וכלה בהובלת בני נוער מנותק לכיוון שוק ההון", הוא אמר.

ביינארט גם ביקר בכיתות המיועדות להכשרת חרדים לשוק העבודה ואמר: "הנושא של גיוס חרדים הוא טעות. אנשים חרדים לא באמת יכולים לצאת לשוק העבודה בגיל צעיר. כשהם רוצים לצאת, זה מאוחר מידי בשל חוסר השכלה והתמקצעות". בסיור השתתפו גם איש העסקים זאבי פליגמן, רובי גולדנברג, סמנכ"ל ומנהל מחלקת מדדים ונגזרים בבורסה, איצ'ה ניסן, מנהל יחידת פיתוח מוצרים, פנחס גרוס וסמנכ"ל השיווק יגאל ברקת.