צפו: פורד מציגה קרוסאובר משפחתי חדש וסופר-טכנולוגי

חדש על הכביש: פורד חושפת את המתחרה המשודרג שלה לשוק הקרוסאוברים שסוחף את עולם הרכב ■ דגם חדש ומשופע בטכנולוגיה שעתיד להתחרות ראש בראש מול הדגמים המובילים בקטגוריה

חדשות הרכב, פורד קוגה/ צילום: מתוך הוידאו
חדשות הרכב, פורד קוגה/ צילום: מתוך הוידאו

תערוכת הסלולר בברצלונה הייתה המקום שבו פורד בחרה לחשוף את הקוגה המחודש, ולאחר מכן לשלוח אותו ישירות לתערוכת המכוניות בז'נבה. הרעב של האירופאים לדגמי SUV ממשיך לגדול ובפורד מאמינים כי עד לשנת 2020, המכירות של הדגמים הללו יהיו קרוב לשליש מסך כל המכירות.

הקוגה של פורד עבר מספר קטן של שינויים ואחד הבולטים שבהם הוא הגריל הטרפזי הגדול שגורם לקרוסאובר של פורד ליישר קו חזותי עם שאר דגמי היצרן. מערך התאורה הקדמית השתנה עם פנסים ראשיים מעוצבים ובתוכם תאורת לד ושינוי נוסף תזהו גם בפנסי הערפל.

פרט לחזית המחודשת, לא תמצאו שינויי עיצוב אחרים אך מאחור תגלו וו גרירה אלקטרו הידראולי הפועל בלחיצת כפתור. ואם בכפתורים עסקינן, בתוך המכונית אנחנו מגלים מדוע בחרו להשיק את המכונית בתערוכת הסלולר.

הסיבה היא מערכת הבידור והמידע של המכונית שנקראת סינק 3 והיא פועלת על מסך מגע בגודל 8 אינץ' בדיוק כמו טלפון סלולארי ובפורד שמחו להיפטר מעוד ועוד כפתורים קטנים ומעצבנים. המערכת יודעת לדבר עם מערכת אנדרואיד של גוגל או קאר-פליי של אפל ולהשמיע מוזיקה, מהטלפון או להשתמש בכל אפליקציה אחרת או לבחור באפליקציות הקיימות במכונית שפועלות גם לפקודות קוליות. ומה באשר למנוע ולמפרט הטכני האחר? בפורד לא ממש השקיעו בעניין הזה או שהם בטוחים שהכל בסדר, אולי זו הסיבה לכך שהם טיפלו רק במנוע הטורבו דיזל בנפח ליטר וחצי ושיפרו את צריכת הדלק שלו. המנוע אשר מפיק 118 כוחות סוס, כעת נקי יותר וחסכוני בחמישה אחוזים ביחס למנוע הקודם.