"אשתו הגרמנייה של מנהיג דאעש נמלטה עם שתי נערות"

דיאן קרוגר, ילידת גרמניה שנישאה לאבו בכר אל-בגדאדי בטקס סודי בשנה שעברה, ברחה ממנו יחד עם שתי נערות ששימשו עוזרות שלה ■ לפי דיווח בעיראק, דאעש הקצה כוח מיוחד לעצור אותן

אבו באכר אל בגדדי / צילום: רויטרס
אבו באכר אל בגדדי / צילום: רויטרס

אחת מנשותיו של מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אבו בכר אל-בגדאדי, נמלטה ממנו יחד עם שתי נערות נוספות ששימשו עוזרות שלה - כך דווח אתמול (ראשון) בעשרות אתרי חדשות ערביים, בהסתמך על "מקור מקומי במחוז נינווה שבעיראק". דיאן קרוגר, ילידת גרמניה שנושאת את שמה של שחקנית הקולנוע המפורסמת, נישאה לאל-בגדאדי בשנה שעברה.

רשת החדשות העיראקית "א-סומריה", המזוהה עם דאעש, דיווחה על בסיס "מקור במנגנוני המודיעין העיראקיים" כי כוח מיוחד של הארגון הסוני הוקצה לחיפושים אחריה וניתנה לו הוראה לעצור את קרוגר ואת מלוויה. הדיווח לא אומת על ידי כלי תקשורת במערב.

סוכנות הידיעות הרוסית "איטר-טאס" דיווחה כי טקס הנישואין של אל-בגדאדי ואשתו הגרמנייה נערך בסודיות מוחלטת ב-8 באוקטובר בשנה שעברה במחוז נינוה, על ידי בית הדין השרעי לנשים המנוהל על ידי דאעש בעיראק.

לפי דיווח ב"אל-ערביה", קרוגר הגיעה מעיראק ל סוריה ביוני 2015, שלושה ימים לאחר שממשלת גרמניה הודיעה על הצטרפותן של 70 נערות גרמניות לשורות דאעש. ראש הוועדה לשמירה על החוקה בגרמניה באותם ימים, הנסברג מאסן, הצהיר אז כי "40% מהנערות היו מתחת לגיל 25, נוסף על תשע קטינות".