חגיגה בוול סטריט: המדדים המובילים טיפסו עד כ-3% בנעילה

נשיא שלוחת הפד בניו יורק: נשאר זהיר באשר לאפשרות להעלאת ריבית בטווח הקצר ■ היום בארה"ב: אירוע הפריימריז הגדול - ה"סופר טיוזדיי" ■ מאקרו: ה-ISM רשם קריאה של 49.5 נקודות בפברואר, מעל הצפי

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים חדות, כאשר המדדים המובילים זינקו עד כ-3%. זאת על רקע עליות שערים חדות שחתמו את המסחר בבורסות אירופה ובאסיה. החוזים על הנפט ננעלו בעליות של עד כ-2%.

 

 

היסטורית, החודשים מארס-אפריל טובים לשוק המניות, כשמדד ה-S&P 500 משיא את התשואה הכי טובה שלו במהלך השנה - ממוצע של 2.66% בתקופה האמורה.

"נראה שהשווקים מצויים בדפוס של המתנה, עם מומנטום שנע בין אהבת סיכון לשנאת סיכון על בסיס יומי ללא שום כיוון אמיתי", ציינו היום ב-GKFX.

נשיא שלוחת הפד בניו יורק וויליאם דאדלי ציין אמש בנאום בסין כי הוא נשאר זהיר באשר לאפשרות להעלאת ריבית בטווח הקצר, על רקע תנאים כלכליים חלשים ומחירי נפט נמוכים, אשר יכולים לגרום להאטה כלכלית ולאינפלציה נמוכה.

מדד מנהלי הרכש של ISM לחודש פברואר עלה לרמה של 49.5 נקודות, מעל הצפי בשוק שעמד על 48.2 נקודות ולאחר קריאה זהה בחודש ינואר. עם זאת, נזכיר כי קריאה מתחת ל-50 נקודות מעידה על התכווצות בפעילות הכלכלית.

לאורך כל היום פורסמו נתוני מכירות הרכב לחודש פברואר, ומניות רכב דוגמת ג'נרל מוטורס  ופורד  עמדו במוקד.

היום ייערך בארה"ב ה"סופר טיוזדיי", אחריו תתקבל תמונה ברורה יותר באשר לזהות המתמודדים מטעם הדמוקרטים והרפובליקאים במרוץ למשרת נשיא ארה"ב. איך לסחור בוול סטריט בשנת הבחירות? 

 

הגרף המפחיד של היום: אזהרת מפולת ממש כמו ב-2008 ו-2001

דיווח לקוני שהעבירה טבע  לרשות ני"ע בארה"ב מצביע על בשורות חיוביות דווקא למתחרה מיילן : עיכוב נוסף בהשקת הגרסה הגנרית של טבע לתרופה המקורית המשמעותית ביותר של מיילן, EpiPen.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]