מה עשה דוד פורר זמן קצר לפני ההשקעה בכלכלית ירושלים?

וגם: צמרת ענף הבנקאות בישראל הגיעה לאירוע החדשנות של מיקרוסופט בנמל ת"א

רון צוקרמן, מיכאלה ברקו ודוד פורר / צילום: איציק בירן
רון צוקרמן, מיכאלה ברקו ודוד פורר / צילום: איציק בירן

הבנקאות הישראלית מחפשת חידושים

גם צמרת הבנקאות בישראל הגיעה לאירוע החדשנות של מיקרוסופט

ביום חמישי שעבר ערך מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל את אירוע החדשנות השנתי שלו - Think Next 2016 - בנמל תל-אביב, אליו הגיעו כ-2,000 מוזמנים מתעשיית ההיי-טק, קרנות הון סיכון, תעשיית הפיננסים ומהאקדמיה. הפעם עמד האירוע בסימן "חוגגים חדשנות בטכנולוגיה".

אורח הכבוד, שהגיע במיוחד לישראל, היה סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט העולמית. במסגרת פגישותיו נפגש נאדלה גם עם ד"ר חדוה בר, המפקחת על הבנקים, ועם כמה וכמה מבכירי הענף, לשיחה על חדשנות בעולם הפיננסי בישראל ובעולם. מה עלה בשיחה? כנראה שיש לצפות לתוצאות בהמשך.

לפגישה הגיעו בין היתר: יורם יעקובי, מנכ"ל מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל; יאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים; לילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית בנק דיסקונט; שלי לנצמן, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל; ורקפת רוסק-עמינח, מנכ"לית לאומי.

נאדלה והבנקאים / צילום: אורן בן חקון
 נאדלה והבנקאים / צילום: אורן בן חקון

חנוך בודין נכנס לנעליים גדולות

השחיין האולימפי ימונה לדח"צ בחברת הנעליים בריל

הנבחרת הספורטיבית של נעליי בריל מתרחבת: בריל, העוסקת בייצור, יבוא ושיווק נעליים, הודיעה בימים אלה על מינויו של חנוך בודין לדירקטור חיצוני בחברה.

בודין מוכר בעיקר כשחיין אולימפי (פראלימפי), אשר פנה לספורט לאחר שאיבד את ידו הימנית במלחמת לבנון הראשונה. עם האימונים התמקצע בענף וזכה במדליות, בהן שתי מדליות זהב.

לבודין יש גם רקע בעולם העסקי - הוא למד חינוך גופני בוינגייט לצד כלכלה וניהול עסקי בכיר באוניברסיטת תל-אביב, ושימש בין היתר כמנהל קרן הפנסיה שילוב וכמנהל פיתוח עסקי בחברת הביטוח AIG.

לחברת בריל יש קשר אמיץ עם עולם הספורט. אחד מבעלי השליטה בחברה, משה גנזי, היה בעבר ספורטאי מצטיין בתחום סקי המים.

בריל נסחרת בשווי של כ-130 מיליון שקל.

חנוך בודין / צילום: עינת לברון
 חנוך בודין / צילום: עינת לברון

גמליאל מבקשת סיוע מבכירי תעשיית ההיי-טק

ריק קפלן, אלישע ינאי ומולי אדן נפגשו עם השרה לשוויון חברתי

"בהיי-טק לא הולכים כמו דייגים, זורקים חכה ואומרים בוא נראה מה ייצא החוצה" כך סבור נשיא אינטל לשעבר, מולי אדן. את הדברים אמר אדן בסוף השבוע שעבר במפגש של בכירי תעשיית ההיי-טק עם מטה "ישראל דיגיטלית" בראשות השרה לשוויון חברתי, חה"כ גילה גמליאל. מטרת המפגש הייתה - קידום המהפכה הדיגיטלית לטובת אזרחי ישראל.

אדן טען במפגש כי יש צורך במיקוד. "אנחנו מגדירים את הפרויקטים מראש. בואו נגיד מה אנחנו רוצים להשיג בעוד חודשיים - בחלקם נצליח ובחלקם לא, וזה לגיטימי. אנחנו רוצים להיות מספר 1 בעולם ב-OECD. אבל במה? בחינוך? ברגולציה? בצמצום פערים? בשקיפות? אני תומך בכולם, אבל לא נוכל להשיג את הכול", הסביר אדן.

השרה גמליאל ביקשה במפגש: "בואו נחשוב מה היה קורה אם היום הממשלה הייתה מחליטה להוביל מיזם כמו Waze - מה היו אומרים היועצים המשפטיים והפקידות על התהליכים הביורוקרטיים? זו הסיבה שאנחנו זקוקים לכם ולכן. לכם יש את הכלים לממש אותם בתהליכים קלים יותר".

הדיון יימשך בשבוע הקרוב ברשת, כך שהציבור הרחב יוכל גם לקחת בו חלק.

בנוסף לאדן ולגמליאל הגיעו לאירוע גם: יהודה זיסאפל, יו"ר רד תקשורת; ריק קפלן, מנכ"ל יבמ; אלישע ינאי, יו"ר התאחדות תעשייני האלקטרוניקה והתוכנה; אלי הורוביץ, מנכ"ל קרן טראמפ; אבי חסון, המדען הראשי של משרד המדע; אבי כהן, מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי; אבי שמחון, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה; איתן אטיה, מנכ"ל פורום ה-15; הדס גבאי לרום, מנכ"לית נובה; ואחרים.

גילה גמליאל וריק קפלן / צילום: סטודיו אילון
 גילה גמליאל וריק קפלן / צילום: סטודיו אילון

דוד פורר חוגג בפרברים

פורר הצטרף אל שלל אנשי ונשות העסקים שנהנו בפרמיירה למחזמר בקאמרי

מה עשה דוד פורר זמן קצר לפני שביצע השקעה גדולה ומפתיעה בחברת הנדל"ן כלכלית ירושלים? התשובה: בילה ערב בתיאטרון.

ביום ראשון ערך תיאטרון הקאמרי פרמיירה מיוחדת לחברי אגודת הידידים למחזמר "סיפור הפרברים" בכיכובה של משי קליינשטיין ובבימויו של צדי צרפתי, עליה העידה יו"רית האגודה, ליאורה עופר, שהיא גם יו"רית קבוצת מליסרון, כ"טובה לא פחות מהסרט".

בין האורחים הראשונים שהגיעו למאורע ניתן היה להבחין בפורר, בעל השליטה בחברת התרופות ניאופרם, שהפך אתמול (ב') לבעל עניין בכלכלית (ראו עמ' 2-3). את הערב הוא העביר יחד עם רעייתו מיכל ועם איש העסקים רון צוקרמן ואשתו, דוגמנית העבר מיכאלה ברקו.

עוד הגיעו והתרשמו מההצגה: עו"ד עופר שחל, יו"ר הוועד המנהל של הקאמרי; נעם סמל, מנכ"ל הקאמרי; עו"ד רם כספי; אורלי דנקנר ובתה דנה; עו"ד ברוריה לנקנר, שבנה אמיר הוא המנהל המוזיקלי של המחזמר; גד פרופר; אלי יונס; סמי סגול; איזי בורוביץ'; גליה אלבין; ואחרים.

רון צוקרמן, מיכאלה ברקו ודוד פורר / צילום: איציק בירן
 רון צוקרמן, מיכאלה ברקו ודוד פורר / צילום: איציק בירן

הפטנט לשיפור היחסים

ראשת משרד הפטנטים השבדי תגיע לישראל

בזמן שרבים חוששים למצב היחסים שלנו עם שבדיה, בפרט אחרי התבטאותיה של שרת החוץ השבדית נגד ישראל, מתברר שיש עוד תקווה לשיפור היחסים.

ראשת משרד הפטנטים השבדי, סוזן אס סיברבורג, קיבלה בימים אלה את הזמנתו של ראש רשות הפטנטים, אסא קלינג, ושל נשיא AIPPI (הארגון לקניין רוחני), עו"ד טל בנד, ואישרה השתתפותה בוועידה הבינלאומית לקניין רוחני וחדשנות שתתקיים החודש (מארס) בישראל.

בנוסף לגברת סיברבורג, מצפים האמרגנים לעוד למעלה מ-1,000 משתתפים ו-60 מרצים.