הניסיון להשתלט על BGI ועל ויליפוד: נפתלי שני פנה לביהמ"ש

אחרי שפעל להדחת הדירקטורים ומינוי חדשים, הגיש שני לביהמ"ש בקשה להכיר בדירקטוריון החדש ככזה שנבחר כדין

גרגורי גורטובוי / צילום: שירי חביב ולדהורן
גרגורי גורטובוי / צילום: שירי חביב ולדהורן

המאבק בין נפתלי שני לגרגורי גורטובוי עולה עוד מדרגה. אחרי שזימן אסיפת בעלי מניות של BGI, שבה הצליח להעביר החלטה על הדחת הדירקטורים ומינוי דירקטורים חדשים, הגיש שני לבית המשפט בקשה להכיר בדירקטוריון החדש כדירקטוריון שנבחר כדין. דיון בנושא נקבע ל-24 במארס, בפני השופט חאלד כבוב במחלקה הכלכלית של בית המשפט המחוזי בתל-אביב.

חברת ישראל 18 של גורטובוי, השולטת ב-BGI (אשר עומדת בראש פירמידת חברות שבבסיסה חברת המזון ויליפוד), חייבת לשני כ-8 מיליון דולר, חוב שנותר מרכישת מניות אמבלייז (שאותה הקים שני) על-ידי BGI, בעת שהייתה עדיין תחת בעל השליטה הקודם, אלכסנדר גרנובסקי. לפיכך טוען שני כי לאור הפרת ההתחייבויות עברה לידיו הבעלות על מניות הבטוחה, והוא הפך לבעל השליטה (67.7%) ב-BGI.

מנגד, BGI טענה כי שני "משחק בנדמה לי", וכי לאסיפה שזימן אין כל תוקף.

היום (ג') נמסר מ-BGI כי "מדהים שגם כאשר החליט מר שני להיעתר להפצרות החברה, ולפנות לבית משפט על-מנת לברר את הסכסוך שלו עם ישראל 18 בדבר הבעלות במניות, הוא הקפיד שלא לצרף לתביעתו דווקא את ישראל 18 עצמה, ותחת זאת ממשיך בניסיונות להלך אימים על דירקטורים, שאין להם כל דין ודברים איתו".

עם זאת, ייתכן כי שני יוכל לממש את השליטה על הנכס המרכזי של הפירמידה, ויליפוד, בכיוון מעט שונה. אתמול (ב') פרסם שני זימון לאסיפת בעלי מניות בחברת בי.אס.די (לשעבר אמבלייז) במטרה להחליף את הדירקטורים בה. אחת הטענות של BGI נגד שני בנוגע לאסיפה ב-BGI הייתה שאינו בעל השליטה בה. עם זאת, בבי.אס.די יש לו החזקה של כ-9.3% מהון המניות, ולפי חוק החברות, בעל מניות המחזיק מעל 5% בחברה זכאי לדרוש כינוס אסיפה מיוחדת. שני ציין כי ב-3 בפברואר פנה לחברה לזמן אסיפה, אך דרישתו לא נענתה על-ידי דירקטוריון בי.אס.די, ולפיכך בהתאם לחוק החברות, הוא מזמן את האסיפה בעצמו.

שני מזמן את בעלי המניות לאסיפה ב-21 במארס, והיא תתקיים במלון הילטון בלונדון (מניית בי.אס.די נסחרת בלונדון עוד מימיה כחברת אמבלייז). הוא מבקש לסיים את כהונת הדירקטורים הנוכחיים, ביניהם בעל השליטה גורטובוי וישראל שניאורסון, ומבקש למנות כדירקטורים בחברה את עצמו, את עו"ד ארנון גיצלטר, ואת יונתן מלכה ודויד בלס - כולם הועמדו על-ידיו להצבעה כדירקטורים ל-BGI, וכאמור אושרו באסיפה שנערכה ב-BGI. בנוסף מציע שני למנות את רות ברגר כדירקטורית חיצונית בבי.אס.די.

לאחרונה נעצרו גורטובוי ושניאורסון על-ידי רשות ניירות ערך בחשד לפעילות מירמה שכוללת הצגת נתונים כוזבים ומשיכות כספים אסורות מהחברות.