וול סטריט ננעלה בעליות ביום ה-3 ברצף; סטרטסיס זינקה

עלייה בתביעות האבטלה השבועיות, לעומת הצפי לירידה ■ סקר ISM ירד פחות מהצפוי ■ מחר יתפרסם הדוח המשמעותי ביותר עבור הכלכלה האמריקאית - דוח התעסוקה לחודש פברואר, שצפוי להראות יצירה של 190 אלף משרות

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות שערים קלות, זה היום השלישי ברציפות, לאחר שבמשך מרבית היום נסחרו המדדים בטריטוריה שלילית. זאת, בהמתנה לנתון המאקרו החשוב ביותר - דוח התעסוקה לפברואר שיפורסם מחר. גם היום התפרסמו בלוח המאקרו נתונים כלכליים חשובים, כמו גם דוחות כספיים רבים. 

 

בזירת המאקרו פורסמו היום נתוני האבטלה השבועיים, שעלו ב-6,000 ל-278 אלף תביעות לדמי אבטלה, לעומת הצפי לירידה ל-270 אלף מ-272 אלף תביעות בשבוע הקודם.

עוד פורסמה הקריאה האחרונה לתפוקת הייצור (Productivity) לרבעון הרביעי, שהצביעה על התכווצות של 2.2% בפעילות, לעומת התחזית להתכווצות של 2.6%, לעומת קריאה קודמת להתכווצות של 3%.

מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים (ISM Services) לחודש פברואר, שפורסם גם כן היום, ירד ל-53.4 נקודות, מעט מעל הצפי ל-53 נקודות, לאחר 53.5 נקודות בחודש הקודם. 

כמו כן פורסמו ההזמנות ממפעלים לחודש ינואר, שעלו ב-1.6%, מתחת לצפי לעלייה של 2.4%, לאחר ירידה של 2.9% בחודש שלפני. 

מחר צפוי להתפרסם הדוח המשמעותי ביותר עבור הכלכלה האמריקאית - דוח התעסוקה לחודש פברואר, שצפוי להצביע על המשך התחזקות הכלכלה הגדולה בעולם. שיעור האבטלה צפוי להיוותר ברמה של 4.9% מכוח העבודה ומספר המועסקים במשרות שאינן חקלאיות צפוי לגדול בכ-190 אלף משרות.

"טווח התחזיות לתוספת המשרות בדוח התעסוקה נע בין 190 ל-200 אלף. אם התוצאות יעמדו בטווח הזה או יותר, הפוקוס יעבור לפדרל ריזרב ולהעלאה או אי-העלאה של הריבית, כמו גם לדולר ביחס למטבעות המרכזיים", אמר אסטרטג ראשי של ה-G10 סטיבן אנגלנדר. "זה יאפשר לפד לקחת פסק זמן ולעצור. מנגד, נשאלת השאלה אם הדוח יאפשר לפד להחזיר את האופציה של חודש מארס בנוגע להעלאת ריבית או חודש יוני", אמר. 

דייב לוטץ, סוחר בכיר בחברת JonesTrading פירט אתמול את הסיבות המרכזיות לראלי בשווקים: הוא מציין את הציפיות להפסקת פיחות היואן מצד הממשל הסיני, ההערכות כי הבנקים המרכזיים ישמרו על מדיניות מוניטרית מרחיבה בגלל נתונים חלשים בסקטור התעשייה בארה"ב וסין, האפשרות כי נגיד הבנק האירופי "מוכן לבחון מחדש את תוכנית התמריצים שלו" ואולי להגדיל אותה, וכמובן התאוששות אפשרית במחירי הנפט.

 

בין המדווחות היום על התוצאות הכספיות: הקמעונאית Costco , חברת Barnes & Noble (סימול BKS), חברת ג'וי גלובל , שידווחו לפני הפתיחה, והחברות HP , ברודקום, Wingstop, Ambarella, H&R Block, ו-Planet Fitness שידווחו לאחר הנעילה.

גם חברת מדפסות התלת-מימד סטרטסיס ריכזה עניין לאחר שפרסמה את דוחותיה הכספיים.

מנכ"ל לינקדאין  ג'ף ווינר החליט לוותר על בונוס מנייתי בשווי של כ-14 מיליון דולר ולהעניק אותו לעובדי החברה.