פרסם באינטרנט תמונות מיניות של בנות זוגו - וייכלא ל-15 חודשים

ביהמ"ש המחוזי קיבל את ערעור הפרקליטות על קולת העונש שנגזר של יצחק כהן, שהעלה לאתרים שונים באינטרנט תמונות פורנוגרפיות פיקטיביות בוטות של בנות זוגו לשעבר וכן סרטונים שלהן בפעילות מינית עמו

סקס  / צלם: טינקסטוק
סקס / צלם: טינקסטוק

בית המשפט המחוזי מרכז קיבל את ערעור הפרקליטות על קולת העונש שנגזר של יצחק כהן, אשר הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות פגיעה בפרטיות, פרסום לשון הרע והפרת הוראה חוקית, והחמיר את עונשו ל-15 חודשי מאסר בפועל.

על-פי כתב האישום המתוקן, בין השנים 2011-2013 כהן היה בן זוגן של 3 מתוך 4 המתלוננות. לאחר סיום היחסים בינו לבין אחת המתלוננות, העלה כהן לאתרים שונים באינטרנט תמונות פורנוגרפיות פיקטיביות בוטות שערך באמצעות תוכנת פוטושופ. בתמונות הדביק כהן באופן מקצועי, הנחזה להיות אותנטי, את פרצופה של המתלוננות ושל אחותה הקטינה, ללא ידיעתן וללא הסכמתן, וזאת בין היתר לצורך גירויו המיני.

בנוסף, לאחר סיום הקשר בינו לבין שתי מתלוננות נוספות, העלה כהן לאתרים שונים באינטרנט סרטונים אותנטיים בהן נראות המתלוננות בפעילות מינית עמו, ללא ידיעתן וללא הסכמתן ותוך חשיפת זהותן, ואף קישר את התכנים לעמודי הפייסבוק שלהן.

כהן לא חדל ממעשיו גם לאחר שנחקר במשטרה, ואף לאחר שהוגש נגדו כתב אישום, תוך הפרת התנאים המגבילים שהוטלו עליו. 

בית משפט השלום בפתח-תקווה גזר על כהן 9 חודשי מאסר בפועל, 6 חודשי מאסר על-תנאי ופיצוי למתלוננות בסך 80,000 שקל.

השבוע קיבל בית המשפט המחוזי את ערעור הפרקליטות בעניינו של כהן, החמיר את עונשו וגזר עליו עונש מאסר של 15 חודשים, תוך שימת לב לכלל שערכאת ערעור אינה ממצה את הדין. במקביל דחה בית המשפט את הערעור שהוגש מטעם הנאשם.  

בפסק דינו קבע בית המשפט: "התנהגות זו של המערער, והנזק העצום שגרם למתלוננות ולשלוות נפשן, ולמרבה הצער עוד ימשיך ויגרום, מצדיקים להטיל על המערער עונש קרוב לרף העליון של מתחם הענישה שנקבע על-ידי בית משפט קמא". 

העבירות בפסק הדין בוצעו לפני חקיקת תיקון מספר 10 לחוק למניעת הטרדה מינית (המכונה "חוק הסרטונים").

משרד המשפטים יצא בשנה האחרונה בפעילות הסברתית בנושא הפצת תכנים מיניים ברשת האינטרנט, על-מנת לפעול להגברת מודעות הציבור לחוק, לפיו הפצת תוכן בעל אופי מיני ברשתות החברתיות, ללא ידיעת המצולמים, היא עבירה פלילית שעונשה עד 5 שנות מאסר.

בהקשר זה קבע בית המשפט כי "במקרה זה יש אינטרס ציבורי להרתיע מפני הישנות מעשים דומים. לצערנו, עדים אנו לאחרונה לתוצאות הטרגיות הנובעות מהעלאת פרסומים מסוגים שונים למרחב האינטרנטי, וזו גם הסיבה לתיקון בחוק למניעת הטרדה מינית". 

התיק נוהל על-ידי עו"ד רועי רייס מפרקליטות מחוז מרכז.