עו"ד שחר בן-עמי: פרסומים שליליים על עו"ד בשם זהה מטרידים אותי

שחר בן-עמי, לשעבר ראש מועצת שהם וכיום שותף במשרד שרקון-בן-עמי-אשר, פועל לעצירת הפניות אליו מהבנקים ומהשוק האפור, כשהם סוברים בטעות שהוא עו"ד שחר-בן-עמי שהיה בעבר חבר הנהלת קבוצת הכדורגל של הפועל ת"א

האמרה הידועה "טוב שם טוב משמן טוב" תקפה שבעתיים כאשר מדובר בשמו הטוב של עורך דין. ואולם, מה קורה כאשר עורך דין ישר ותם-לב נושא את אותו השם של עורך דין אחר המסובך בעניינים שונים בעלי גוון שלילי?

עו"ד שחר בן-עמי, לשעבר ראש מועצת שהם וכיום שותף במשרד שרקון-בן-עמי-אשר, מעיד כי חייו הפכו מסובכים בשל פרסומים שליליים בנוגע ל עורך דין אחר שנושא את אותו השם - "שחר בן-עמי", שהיה בעברו חבר הנהלת קבוצת הכדורגל של הפועל תל-אביב.

"הבלבול ביני לבין שחר בן-עמי השני התחיל לפני 15 שנה, עוד כשהייתי ראש מועצה. פנו אליי לראשונה בעקבות פרסום על כך שבן-עמי השני מונה ככונס נכסים, ואז למדתי על קיומו", הוא אומר.

לדבריו, לפני כמה שנים מונה בן-עמי השני לחבר הנהלת קבוצת הפועל תל-אביב, ואז התחילו העניינים להסתבך. "התחלתי לקבל טלפונים מאוהדי הפועל תל-אביב על כך שהם לא מרוצים מהניהול שלי. זה עורר אצלי גיחוך, והסברתי להם שהם מתבלבלים ביני לבינו", אומר עו"ד בן-עמי שהיה ראש מועצה.

ואולם, לפני כשנתיים, הגיחוך של ראש מועצת שהם לשעבר בשל הבלבול בינו לבין חבר הנהלת הפועל תל-אביב לשעבר, הפך למצוקה של ממש. בן-עמי מספר כי באותה תקופה הוא התחיל לקבל טלפונים מבנק מסוים, שביקש שהוא יגיע לסניף כדי לטפל כביכול בחובות של אשתו.

הפארסה רק החמירה כשהתברר לראש המועצה לשעבר כי שמה של אשתו לשעבר של בן-עמי השני זהה לשמה של אחותו. "הבלבול התגבר. בתחילה חשבתי שבבנק מתכוונים לאחותי, ורק בהמשך הבנתי שמדובר ברעייתו. השאירו אצלנו במשרד הודעות 'נא לטפל בחשבונות', 'נא לגשת לסניף', 'נא להגיע מיד להסדיר את החוב' וכו'", מספר ראש המועצה לשעבר.

בן-עמי אומר כי לפני כשנה המצב המטריד החריף עוד יותר, לאחר שפורסמו ידיעות לפיהן עו"ד שחר בן-עמי השני חשוד בהעלמות מס. "אני אפילו לא יודע אם זה נכון ואם הוא אשם - אבל מאותו הרגע התחילו טלפונים של שוק אפור - חלקם אנשים בכירים מאוד ומוכרים בשוק האפור, שצעקו על המזכירות שלי שאני חייב להחזיר את הכסף".

- מה עשית?

"הוריתי לכל המזכירות להסביר לאנשי השוק האפור שיש שני 'שחר בן-עמי', וביקשתי מהן לתת להם את המספר של בן-עמי שאותו הם באמת מחפשים. אבל אז התברר שבן-עמי השני פירק את המשרד ופשוט עזב אותו, והמספרים שהיו לי לא היו עדכניים, וכל מי שחיפש 'שחר בן-עמי' ב-144 הגיע אליי.

"יום אחד הגיע שליח למשרד שלי עם מעטפה. פתחתי את המעטפה וראיתי תביעה שעסקה בעניינים פרטיים נגדי, שבה נאמר שאני כביכול הצד הנכון, אלא ששוב מדובר היה בבן-עמי השני.

"בד-בבד קיבלתי טלפון מהבנק על הוראת עיקול לחשבון שלי. בדקתי את הבקשה וראיתי שאין לי שום קשר לבנק הנושה. גם הפעם הבנק טעה והטיל עיקול על חשבוני במקום על בן-עמי הנכון.

"גם לקוחות שלי אמרו לי שיש שמועה שאני מסובך עמוק עם השוק האפור ושהם חוששים שאייצגם. אני כמובן לא יודע מה זה שוק אפור, ומעולם לא היו לי עניינים עם השוק האפור. אתמול הבלבול הגיע אפילו אל הגנן שלי, שאמר לאשתי שהוא מבין שלא הזמנו אותו תקופה ארוכה לעבוד בגינה שלנו בגלל שיש שמועה שאני פושט-רגל. גם כאן מקור הטעות הוא הבלבול ביני לבין בן-עמי השני. הבלבול הזה גורם לי למטרד בלתי פוסק".