חדש: עמדות Wi-Fi חינם יחליפו אלפי תאי טלפון ברחוב

פרויקט שמעורר הדים: עיריית ניו-יורק פורסת רשת Wi-Fi עירונית במהירות גבוהה, שתאפשר למיליוני התושבים והמבקרים בעיר להתקשר ולגלוש בחינם מכל מקום ■ ויש גם זווית ישראלית

כל מי שאי-פעם ביקר בניו-יורק, יודע שאי-אפשר להסתמך על שירותי ה-WiFi ב"תפוח הגדול". על-מנת לפתור את הבעיה, עיריית ניו-יורק ו-CityBride, קונסורציום של חברות טכנולוגיה ומדיה, החלה לפרוס ברחבי העיר רשת Wi-Fi עירונית במהירות של 1 ג'יגה-בייט, שתאפשר למיליוני האנשים בניו-יורק להתקשר ולגלוש בחינם באמצעות קיוסקים מתוחכמים בשם Links.

כל Link יתמוך במאות משתמשים בו זמנית ויציע שירותים חינמיים כגון אינטרנט במהירות גבוהה, שיחות טלפון והטענת סמארטפונים לכל מי שמתגורר בעיר או מבקר בה.

אחת החברות המשתתפות בפרויקט שנקרא LinkNYC היא Vonage, ספקית של שירותי תקשורת מבוססי ענן, שתספק את הטכנולוגיה והתוכנה המאפשרות שיחות חינם וכן שירותי חיפוש קולי ושירותים עירוניים חינם מכל קיוסק לכל מקום בארה"ב. הטכנולוגיה פותחה במרכז הפיתוח של החברה ברעננה.

ב-8 השנים הבאות יותקנו עד 7,500 קיוסקי Links בחמשת הרובעים של ניו-יורק, אשר יחליפו את תאי הטלפון המוכרים שהפכו לנחלת העבר. הרשת תוקם ללא עלות למשלמי המסים, כשהמודל העסקי בנוי על פרסומות דיגיטליות שיוצגו על גבי העמדות.