תפילין עם המאכער, ארוחה עם דנקנר: החיים של האסיר אולמרט

רה"מ לשעבר החל באחרונה להניח תפילין, להשתתף בתפילות מנחה וערבית וללמוד תורה והלכה עם מאיר רבין ■ גורם המקורב לאחד האסירים: "הם פועלים בסולידריות" ■ לדבריו, דני דנקנר, יו"ר בנק הפועלים לשעבר, הוא הטבח באגף

אולמרט נכנס לכלא, היום. הצהיר כי "אין אדם העומד מעל החוק"  / צילום: צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS
אולמרט נכנס לכלא, היום. הצהיר כי "אין אדם העומד מעל החוק" / צילום: צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, המרצה בימים אלה עונש מאסר של שנה ו-7 חודשים בכלא מעשיהו בגין הרשעתו בלקיחת שוחד בפרשת הולילנד, מתקרב לדת. גורם המקורב לאחד האסירים בבית הסוהר אמר לוואלה! NEWS: "הוא מניח תפילין בכל יום, משתתף בשתי תפילות של מנחה וערבית ולומד תורה והלכה עם מאיר רבין, ששוהה באותו אגף".

גורמים הנמצאים בקשר עם כמה מהאסירים אמרו כי אולמרט שוהה באגף 10 בכלא מעשיהו, לצד 10 אסירים נוספים. "מתוך סולידריות אחד עם השני, הם משלימים מניין תפילה, בעיקר אחר-הצהריים ובערב בתפילת מנחה וערבית". 

לטענת אחד הגורמים, "הם עדיין התקשו לקיים תפילת שחרית במניין, כי כל אחד יש לו את העיסוקים שלו בבוקר, חוץ משבת, אז כולם הסכימו".

עם זאת, הוא מציין, "בשאר התפילות אחר-הצהריים ובערב אולמרט משתתף בהן יחד עם האסירים, ובבוקר הוא משתדל להניח תפילין. הוא גם לומד חברותא קבועה עם רבין (המאכער שהיה מקורב לעד המדינה המנוח שמואל דכנר, המרצה עונש 5 שנות מאסר), ששוהה באותו אגף".

אולמרט, הם אומרים, שוהה בתא יחד עם איש העסקים דני דנקנר ומהנדס עיריית ירושלים לשעבר אורי שטרית. רבין, שהתיידד עם אולמרט, שוהה באגף עם סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר אלי שמחיוף.

"לכל אחד יש את התפקיד שלו באגף. דנקנר (יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים לשעבר, שהורשע במתן שהודח והלבנת הון), למשל, הוא הטבח", אמר אחד הגורמים.