אדם אבנון פורש מתפקיד מנכ"ל משותף ב-y&r ישראל

יתמקד מעתה בקידום מספר מיזמים טכנולוגיים בהם הוא שותף

אדם אבנון / צילום: איל יצהר
אדם אבנון / צילום: איל יצהר

כמעט 5 שנים לאחר שהתישב על כיסא המנכ"ל, במה שנתפס בענף הפרסום כמעט כצעד של התאבדות אישית, אדם אבנון פורש מתפקיד מנכ"ל משרד הפרסום y&r ישראל.

אדם אבנון הוא בנו של שלומי אבנון - בין מייסדי משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי, שהפך לאחר רכישתו על-ידי סוכנות הפרסום הבינלאומית y&r מקבוצת הפרסום WPP ל-y&r ישראל.

כבן של פרסומאי צמח אדם אבנון בעולם הפרסום ומילא שורה של תפקידים בארץ ובחו"ל. אבל האתגר הגדול שלו הגיע דווקא בעת שבו המשרד שבו גדל נקלע לסחרור שהביא כמעט להתמוטטות מוחלטת. היה זה בעת ש-WPP השלימה את רכישת מלוא מניות המשרד, ועם השותפים המייסדים רמי שלמור גדעון עמיחי ושלומי אבנון התנהל דיון לגבי עתידם. עם גדעון עמיחי, מי שנחשב לאינסטנציה המקצועית של המשרד, לא הגיעו לכלל הסכמה בנוגע להמשך הקריירה שלו בתוך הקבוצה הבינלאומית, והוא הודיע על עזיבה תוך שהוא נותן התראה של שנה.

בקבוצה כנראה שלא העריכו מספיק את ההשלכות של העזיבה הצפויה ולא תקשרו אותה ללקוחות מבעוד מועד. בתוך המשרד פנימה לא התקבלה הכרעה לגבי דמות אחת מובילה שתצעיד את המשרד קדימה, ולכן הוחלט על פורמט של 3 מנכ"לים משותפים שיקבלו לידיהם את מושכות הניהול.

אבל לקוחות המשרד, שלמדו על עזיבתו של עמיחי מהתקשורת, הגיבו ברגליים ונטשו בהמוניהם, כשהם מותירים צוות ניהולי של 3 אנשים - אדם אבנון ביניהם - במשבר מהסוג שגם מנהלים מנוסים מאוד היו מתקשים להתמודד עימו.

בתוך פחות משנה הידרדר המשרד ממקום 5 בדירוג משרדי הפרסום למקום ה-17, כשהוא מאבד על הדרך תקציבי ענק בתחומי המזון התקשורת והמכוניות. גם הבחירה בצוות של 3 מנהלים לא הוכיחה את עצמה, ומהר מאוד נותר אבנון היחיד מביניהם. 

לקח זמן עד ששדרת הניהול במשרד התייצבה - מינויים של אנשי קריאטיב מובילים ואנשי ניהול לא הוכיחו את עצמם, עד שלפני כשנתיים מונה לתפקיד מנכ"ל משותף איש הקריאטיב גיא בר, וביחד עם אבנון יוצב המשרד, התוצר המקצועי עשה קפיצת מדרגה משמעותית, הלקוחות חדלו לנטוש, ואפילו גויסו כמה לקוחות חדשים.

במקביל הלך אבנון והעמיק את פעילות המשרד בתחומי הטכנולוגיה והדיגיטל. הוא יזם והקים את Beyond - זרוע החדשנות הטכנולוגית - עבור הרשת הבינלאומית הנותנת כיום מענה לסוכנויות ולמותגים בחו"ל וחושפת אותם לסטארט-אפים וטכנולוגיות מישראל. הקירבה לעולם זה פתחה בפניו אופקים חדשים, והוא החל להיות מעורב באופן אישי בפרויקטים טכנולוגיים. עתה הוא מבקש לפרוש מהמשרד על-מנת להתמקד בקידום מספר מיזמים טכנולוגיים בהם הוא שותף. 

גיא בר, המשמש כמנכ"ל משותף לצידו של אבנון, ימשיך בתפקידו ויכהן כמנכ"ל יחיד במשרד. בימים אלה החל במשרד הליך חפיפה מסודר, במסגרתו בר, בשיתוף המשנה למנכ"ל יובל וינגסט, נוטלים את ההובלה מול חברת-האם - Y&R כדי שיולי אבנון יוכל לפרוש לגמרי.

אדם אבנון מסר בתגובה: "אני מסיים פרק משמעותי בחיי ונפרד לא רק ממקום עבודה אלא מבית ומשפחה. השנים האחרונות היו מהמאתגרות שידעתי, ואני פורש בתחושת סיפוק עצומה ובידיעה שאני מותיר מאחורי משרד יציב ומסודר וצוות מוכשר וחזק. אני בטוח שהמשרד, בהובלתם של גיא, יובל ושאר האנשים המדהימים שלנו, ימשיך לצמוח ולהצעיד את הלקוחות קדימה לעבר הישגים מרשימים".