נחלה במושב בני ציון מוצעת למכירה בכינוס נכסים

הנחלה נמכרת על רקע סכסוך בין יורשים המתנהל מאז 2008 ■ נחלות דומות בישוב מוערכות סביב 14-15 מיליון שקל

נחלה בנין בניין רחוב האגוז 6 א בני ציון  / צילום: תמר מצפי
נחלה בנין בניין רחוב האגוז 6 א בני ציון / צילום: תמר מצפי

נחלה בשטח 15.8 דונם (חלקת מגורים) ועוד 10.6 דונם (חלקה חקלאית) המוקמת ברחוב האגוז במושב בני ציון מוצעת למכירה במסגרת הליך כינוס נכסים. הנחלה כוללת חלקה א' בשטח של 15,841 מ"ר עליה בתי המגורים. בנחלה קיימים שני בתי מגורים: האחד בשטח בנוי של 127 מ"ר והשני בשטח בנוי של 183 מ"ר. בהתאם להחלטות המועצה הארצית האחרונות, ניתן יהיה לבנות בנחלה 3 יחידות מגורים נפרדות, ובהתאם להחלטות רשות מקרקעי ישראל ניתן יהיה לפצל חלק מבתי המגורים מתוך הנחלה ולתת תהם מעמד של יחידות מקרקעין עצמאיות.

הנחלה נמכרת בכינוס נכסים לאחר סכסוך יורשים מתמשך שהחל עוד בשנת 2008. לאחר שבעלי הנחלה נפטרו, בית המשפט לענייני משפחה קבע כי הצוואות שערכו הורישו את הנחלה לאחד מילדיהם הגר עימם מבוטלות, מחמת השפעה בלתי הוגנת ולחצים שהעיל הבן על הוריו. ערעורים שהוגשו עלי ידי הבן נדחו. לאחר דחיית הערעורים העלה הבן טענה חדשה לפיה הוא מונה בחיי הוריו ל"בן ממשיך", ומשכך הוא זכאי לקבל את הנחלה. גם טענה זו נדחתה על ידי בתי המשפט.

במסגרת הליכי הערעור על פסק הדין האחרון הגיעו הצדדים לידי הסכמה במסגרתה קיבל בית המשפט את טענותיהם של יתר היורשים שיוצגו על ידי עוה"ד גד שטילמן וצביקה גלזר וקבע כי הזכויות בנחלה יתחלקו בין כלל היורשים. לשם ביצוע פסק הדין מונו בהסכמה עוה"ד של הצדדים ככונסי נכסים למכירת המשק: עוה"ד גד שטילמן וצביקה גלזר שייצגו את יתר היורשים, עו"ד איל ברנדט המשמש כנאמן על נכסי אחת היורשות ועו"ד אפרת ואש שייצגה את הבן.

המשק במצבו הנוכחי עדיין תפוס, כאשר הבן גר בבית מגוריו וכן מצויים בו מספר שוכרים המפעילים מתוכו "שימושים חורגים". טרם המכירה יהיה על כונסי הנכסים להשלים את פינוי השוכרים ומתנהלים כנגדם כיום הליכי פינוי ותביעות לתשלום "דמי שימוש".

במסגרת שומה שערכה שמאית המקרקעין נחמה בוגין עבור כונסי הנכסים, נמצא כי מחיר נחלות דומות בבני ציון נע בין 14-15 מיליון שקל