ירידה של 97% ברווח הנקי של הוט ל-7 מ' ש'; עברה להפסד רבעוני

מספר לקוחות הטריפל גדל ב-1,000 במהלך השנה, עם תוספת של 4,000 מנויים ברבעון הרביעי, לעומת אובדן של 4,000 ברבעון השלישי

טל גרנות / צילום: רמי זרנגר
טל גרנות / צילום: רמי זרנגר

חברת התקשורת הוט מסכמת שנה פיננסית קשה: בעוד שההכנסות ירדו ב-2015 ב-2% לכ-4 מיליארד שקל, הרווח הנקי נחתך ב-97% ל-7 מיליון שקל בלבד. ברבעון הרביעי הוט אף רשמה הפסד נקי, של 13 מיליון שקל, על הכנסות של 983 מיליון שקל. זאת בהשוואה לרווח נקי של 51 מיליון שקל על הכנסות של 998 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הוט נמצאת בבעלותו של פטריק דרהי ומנוהלת על-ידי טל גרנות-גולדשטיין. החברה פעילה בשני מגזרים: הכבלים והסלולר. לתחום הסלולר היא נכנסה באמצעות הוט מובייל ב-2012, במהלך שהוביל לתחרות העצומה בשוק המקומי. אך גם הוט כשחקנית חדשה יחסית מתקשה להציג ביצועים חיוביים במגזר הסלולר. ב-2015 הכנסותיה מהתחום הגיעו ל-921 מיליון שקל, עלייה של 5% מ-2014. זאת בזכות עלייה של 43.5% במכירת ציוד קצה ל-188 מיליון שקל, בעוד שההכנסות משירותים המשיכו להתכווץ וירדו בשנה האחרונה ב-1.7% ל-733 מיליון שקל.

הירידה בהכנסות משירותים הגיעה למרות עלייה במספר המנויים ל-1.2 מיליון. ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח (ARPU) הסתכמה ב-54 שקל בלבד, לעומת 69 שקל בסוף 2014 ו-81 שקל בסוף 2013.

בהיותה קבוצת תקשורת, הסלולר הפך להיות אחד מהכלים בארסנל של הוט, ורואים זאת היטב כשהיא מקריבה את הרווחיות הסלולרית על מזבח התחרות בשוק הקווי והטלוויזיה, דהיינו ככל שמתחרותיה נלחמים בה בטלוויזיה, היא מבחינתה משתמשת בסלולר על-מנת להחלישן בחזרה.

במגזר הכבלים, השנה הסתיימה עם הכנסות של 3.1 מיליארד שקל, ירידה של 3.8% בהשוואה ל-2014. ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח עלתה בשקל אחד ל-232 שקל. ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח "טריפל פליי" (הרווחי ביותר להוט) ירדה ב-6 שקלים ל-324 שקל. מספר לקוחות הטריפל גדל ב-1,000 במהלך השנה, והרבעון הרביעי היה חזק, עם תוספת של 4,000 מנויים, לעומת אובדן של 4,000 מנויים ברבעון השלישי. בסך-הכול, הוט איבדה בשנה החולפת 37 אלף לקוחות במגזר הכבלים.

ההישג המשמעותי של המנכ"לית גרנות-גולדשטיין הוא העובדה שהשיחה סביב הוט כבר אינה קשורה יותר רק לנושא השירות. ההישג מתבטא בעיקר בצמצום הנטישה בטלוויזיה, באינטרנט ובטלפוניה, וזאת לצד המשך הגידול של לקוחות הטריפל.

"בשנה החולפת הוט הייתה שחקנית מרכזית בזירת התחרות בענף התקשורת ולמרות התגברות התחרות, בחרנו להשקיע ולשפר את הצעת הערך והשירות שאנו מציעים ללקוחותינו", מסרה המנכ"לית גרנות-גולדשטיין. "התוצאה היא ששיעורי הנטישה שלנו ירדו משמעותית, ומנגד - עשרות אלפי לקוחות מצביעים בשלט ומצטרפים לחבילות הטריפל שלנו, המהוות הצעת ערך ייחודית הכוללת תוכן עשיר ומקורי, טכנולוגיה מתקדמת, שירות מצוין ומחירים משתלמים ותחרותיים".

אמיר אדר, מנהל מחקר ישראל במיטב דש ברוקראז', כתב היום (ג') בתגובה לדוחות כי "הסלולר עדיין קרוב מאוד להפסד גם בשורת ה-EBITDA, מה שיחזק את המצדדים ברצון לקונסולידציה בענף, וגם מסביר את הרצון של הוט למהר ולהקדים את הסכם שיתוף הרשתות עם פרטנר".

תוצאות הוט 3.16
 תוצאות הוט 3.16

 

 

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא גלובס טק?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988