מימוש לקרדן אן.וי: מוכרת את פעילותה הפיננסית במזרח אירופה

העסקה צפויה לייצר לחברה רווח של 14 מיליון אירו ■ תידרש למימוש מהותי נוסף השנה כדי לעמוד בהסדר החוב

שוקי אורן / צילום: איל יצהר
שוקי אורן / צילום: איל יצהר

חברת ההחזקות קרדן אן.וי.  מתקדמת לקראת מימוש נוסף, שיסייע לה לפרוע חלק מהתחייבויותיה למחזיקי האג"ח. החברה דיווחה היום (ג'), כי חתמה על הסכם למכירת פעילותה בתחום הבנקאות והאשראי הקמעוני במזרח אירופה, תמורת 69 מיליון אירו במזומן. אם תושלם העסקה, היא צפויה, להערכת מנכ"ל קרדן אן.וי, שוקי אורן, לייצר לחברה רווח של 14 מיליון אירו.

קרדן אן.וי מחזיקה כיום בשלוש חברות בנות מרכזיות: קרדן לנד צ'יינה, שבונה מרכזים מסחריים ושכונות מגורים בסין; תהל גרופ, שמקימה פרויקטים הנדסיים בתחום תשתיות המים; ו-KFS, שמרכזת את פעילות הפיננסים במזרח אירופה, ושהניבה בתשעת החודשים הראשונים של 2015 רווח נקי של 11.6 מיליון אירו - צמיחה של 115% לעומת התקופה המקבילה ב-2014.

חברת KFS עצמה מחזיקה ב-100% ממניות TBIF, שפעילה בתחום הבנקאות והאשראי הקמעוני בבולגריה וברומניה. במסגרת העסקה הנוכחית, היא תמכור את מניות TBIF לחברה בינלאומית ששמה לא פורסם. עם זאת, העסקה לא תכלול מספר נכסים, בשווי מוערך של 23 מיליון אירו - ובראשם ההחזקה בפעילות השכרת הרכב של אוויס באוקראינה - שיישארו בידי KFS.

מקרדן אן.וי נמסר, כי סכום התמורה אמור להתעדכן לפי הרווח הנקי שתשיג TBIF מינואר 2016 ועד מועד השלמת העסקה. נוסף על כך, התחייבה המוכרת לשפות את הרוכש בגין נזקים והוצאות שייגרמו לו במקרים שונים, ולצורך זאת יופקדו 6 מיליון אירו מתוך התמורה בפיקדון, שישועבד לטובת הרוכש.

השלמת העסקה כפופה לקבלת אישורים רגולטוריים במדינות שבהן פועלת TBIF, וכן באישור מחזיקי איגרות החוב של קרדן אן.וי. החברה השלימה אשתקד הסדר חוב, שכלל בעיקר דחיית פירעונות והקצאת מניות למחזיקי האג"ח מסדרות א' וב'. אלא שההסדר לא כלל תספורת, וכיום עומד סך החוב למחזיקים על סכום עתק (לפני ריבית, שטרם נצברה, והצמדה לאינפלציה) של 2.04 מיליארד שקל (כ-470 מיליון אירו), שאותו אמורה החברה לפרוע בין פברואר 2017 לפברואר 2020.

כדי לעמוד במשימה, תידרש קרדן אן.וי לבצע מימוש מהותי נוסף כבר השנה, למשל באמצעות מכירת ההחזקה באוויס אוקראינה. בהמשך, יעלו כנראה על המדף גם הקניון החדש בעיר דליאן שבסין, וכן הבעלות על תהל גרופ, שרשומה בספרים לפי שווי של 58 מיליון אירו.

בדוחות הכספיים לסיכום הרבעון השלישי של 2015, כתבה קרדן אן.וי כי היא מתכננת להגיע לינואר 2017 כשבאמתחתה מזומנים בהיקף של 119 מיליון אירו. את הדרך לכך היא מתכננת לעשות בעיקר בזכות מכירת יתרת המניות (25%) בחברת מפעלי טיהור המים בסין (KWIG) ב-23 מיליון אירו (שמתעכבת כבר חודשים רבים, והשלמתה נדחתה כבר פעמיים), לצד מכירת פעילויות נוספות (כדוגמת TBIF) תמורת כ-90 מיליון אירו.

כעת, מצפה ההנהלה בראשות המנכ"ל שוקי אורן להשלים את שתי העסקאות עוד לפני חודש יוני ולזכות מהן לתמורה של כ-92 מיליון אירו. אם כך אכן יקרה, הרי שעיקר המזומנים שיתקבלו בגינן ישמשו להקדמת פירעונות למחזיקי האג"ח, כפי שסוכם בהסדר החוב.

בינתיים, דווקא נאלצה החודש קרדן אן.וי לשלם סכום של 4 מיליון אירו כפיצוי לקרן לואן סטאר. הקרן רכשה מקרדן אן.וי בעבר את החזקותיה בחברת הקניונים GTC, ודרשה לאחר מכן פיצוי של 6.3 מיליון אירו בגין אי-עמידה ביעדים מצד החברה הנרכשת. קרדן אן.וי התנגדה, אולם הסכימה לבסוף לתשלום מופחת.