על חשבון הברון אפי נווה: לשכת עורכי הדין תממן לעשרות ח"כים טיסה ולינה במסגרת כנס אילת

הלשכה הציעה לממן עבור כ-40 ח"כים שהוזמנו לכנס השנתי שלה באילת, את עלות הטיסה והשהות במלון לצורך הכנס. מרבית הח"כים נענו בחיוב

עשרות חברי כנסת צפויים לטוס לאילת וללון במלון יוקרתי על חשבון לשכת עורכי הדין השנה. הלשכה הציעה לממן עבור כ-40 חברי כנסת שהוזמנו לכנס השנתי של הלשכה באילת, את עלות הטיסה והשהות במלון לצורך הכנס. מרבית חברי הכנסת נענו בחיוב להזמנה.

בכנס השנתי של הלשכה, שיערך באפריל, יגיע מספר חברי הכנסת המשתתפים לשיא. את השיא הזה יש לייחס לפעילותה של יחידת "קשרי החקיקה" של לשכת עוה"ד בבית המחוקקים, שהוקמה לאחרונה. אנשי היחידה עסקו בהזמנת הח"כים וכן בתיאום מימון הלינה והטיסות לח"כים.

יחידת "קשרי החקיקה" היא יחידה בת ששה עובדים שפועלת מתוך לשכה מיוחדת שניתנה לה לצורך פעילותה, באדיבות יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין.

מדובר ככל הנראה בנציגות הגדולה ביותר של גוף כלשהו במשכן. כל נציגי היחידה הם בעלי רקע פוליטי או תקשורתי כלשהו ובתוכם ניתן למצוא את זוגתו לשעבר של שר האוצר לשעבר (שהורשע בפלילים), אברהם הירשזון, עוזרים פרלמנטריים לשעבר של ח"כ אחמד טיבי, איציק שמולי, עיתונאים לשעבר וגם פעילה פוליטית בולטת למען שר האוצר משה כחלון ומפלגתו - כולנו.

על אף הרקע הפוליטי הברור של חברי היחידה, בלשכת עורכי הדין מתעקשים שלא מדובר ביחידת "לובינג". יתרה מכך, הלשכה טענה לאחרונה בתביעת לשון הרע שהגישה נגד "גלובס", כי יחידת "קשרי הממשל" נועדה לפעול לרווחת הציבור בכללותו עד שלעתים היחידה, הממומנת מכספי החברים בלשכה, פועלת "בניגוד לאינטרסים של עוה"ד".

אף שהמצב שבו גילדה מקצועית משלמת על הוצאותיהם של נבחרי הציבור אינו רצוי, מימון הלינה מותר לפי חוק, בתנאי שחברי הכנסת משתתפים פעילים בכנס. דובר הכנסת מסר בתגובה, כי "בהתאם להחלטת ועדת האתיקה של הכנסת בדבר השתתפות בכנסים בישראל, לאור העובדה שמדובר בגוף ציבורי שחברי הכנסת רשאים להשתתף ולהרצות בכנס שלו, הם גם רשאים לקבל מימון עבור טיסה ולינה, כיתר המרצים. יש להדגיש כי חברי הכנסת אינם חייבים לבקש אישור מועדת האתיקה לכנסים הנערכים בארץ (להבדיל מכנסים בחו"ל)".

עם זאת נמסר, כי "מדי פעם חברי כנסת מבקשים את אישורה של ועדת האתיקה גם להשתתפות בכנסים בארץ, הגם שכאמור אין חובה לעשות כן, וכך עשו כמה ח"כים במקרה זה". בין חברי הכנסת שביקשו את האישור: חיים ילין, מיקי לוי, עמר בר-לב, איתן כבל, יואל חסון, יעקב פרי, יואב קיש, יואב בן-צור, ועודד פורר.

בין חברי הכנסת הצפויים להשתתף בכנס השנה, שרת המשפטים איילת שקד, שר החקלאות אורי אריאל, יו"ר ועדת החוקה ח"כ ניסן סלומינסקי, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכנסת ח"כ דוד ביטן, יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן.

עוד במשתתפים: חברי הכנסת איציק שמולי, דוד אמסלם, אלי כהן, דוד ביטן, קארין אלהרר, נורית קורן, ציפי לבני, מירב מיכאלי, רועי ולקמן, יואב בן-צור, אחמד טיבי, אלעזר שטרן, בצלאל סמוטריץ, אורלי לוי-אבקסיס, יואב קיש, רחל עזריה, איילת נחמיאס-ורבין, עבד אל חכים חג'-יחיא, מנואל טרכטנברג, אוסאמה סעדי, אלי בן-דהן, מיקי לוי, יוסף ג'בארין, מוטי יוגב, מיכל רוזין, עודד פורר, יואל חסון, מיקי זוהר, יצחק וקנין, ישראל אייכלר ועאידה תומא סולימאן.

מלשכת עורכי הדין נמסר: "אין חולק כי 'גלובס' פועל ממניעים אישיים נגד לשכת עורכי הדין, באופן מגמתי. כל חברי הכנסת קיבלו את אישור ועדת האתיקה של הכנסת להשתתפותם בכנס השנתי של הלשכה".