קרסו מוטורס יוצאת בשן ועין מההשקעה בנתיב אקספרס

מוכרת את החזקותיה לשותפתה בחברת התחבורה, משפחת עפיפי מנצרת, בהפסד של כ-25 מיליון שקל, לאחר פחות מ-3 שנים

קרסו מוטורס  נפרדת מהשקעה לא מוצלחת בתחום התחבורה הציבורית, כשנתיים וחצי בלבד לאחר שנכנסה למעורבות בתחום, ומוכרת בחזרה את החזקותיה בחברת "נתיב אקספרס תחבורה ציבורית" לשותפתה, משפחת עפיפי מנצרת.

הבוקר (ה') עדכנה יבואנית רכבי רנו וניסאן שבשליטת משפחת קרסו, כי חתמה על הסכם מותנה למכירת מניותיה בחברה, בהיקף של 50%, לחברת "נסיעות ותיירות" של משפחת עפיפי, תמורת 68 מיליון שקל, שישולמו עד שמונה חודשים ממועד קבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים למכירה. סכום המכירה נמוך ב-4 מיליון שקל ביחס לערך ההשקעה בחברה הנמכרת בספרי קרסו מוטורס לסוף ספטמבר 2015, ובסכום של כ-25 מיליון שקל מהיקף ההשקעה של קרסו במניות נתיב אקספרס.

השלמת העסקה כוללת שתי חלופות, שבאחת מהן תממן החברה של משפחת עפיפי את הרכישה בעצמה, וזאת במקרה שבו תזכה בחודשים הקרובים במכרז משמעותי של משרד התחבורה. אם לא תזכה, תעניק קרסו לחברת נסיעות ותיירות הלוואת מוכר של 48 מיליון שקל למימון העסקה.

"מיקוד הפעילות"

מקרסו מוטורס נמסר היום, כי "בשנים האחרונות רשמה קבוצת קרסו מוטורס צמיחה בהיקפי הפעילות וברווחים מעסקי הליבה בתחומי מכירת רכב חדש, שירותים נלווים והליסינג. לאור זאת, החליטה למקד ולהרחיב את פעילותה בתחומים אלה, ולממש את החזקתה בחברת נתיב אקספרס".

נתיב אקספרס עוסקת בהפעלת אשכולות קווי תחבורה ציבורית בהתאם למכרזים של משרד התחבורה, והיא פועלת בעיקר בצפון הארץ.

באוגוסט 2013 השלימה קרסו את כניסתה לנתיב אקספרס בהשקעה של כ-93 מיליון שקל, וקצת יותר משנה לאחר מכן עדכנה על ירידת ערך משמעותית של יותר מ-20% בשווי החברה, ל-73 מיליון שקל. קרסו דיווחה אז, כי שותפתה בחברת האוטובוסים, משפחת עפיפי, "הודיעה לחברה בעל פה", כי לאור הערכת השווי המעודכנת היא תשקיע בנתיב אקספרס את ההפרש בשווי (20 מיליון שקל) "בדרך אשר תיקבע בהמשך על-ידי הצדדים".

קרסו מוטורס טרם פרסמה את דוחותיה הכספיים ל-2015, ואת שלושת הרבעונים הראשונים אשתקד סיכמה בצורה חיובית, עם קפיצה של 24% בהכנסותיה, שהתקרבו ל-2.6 מיליארד שקל, וזינוק של 65% ברווחיה, שעמדו על 144 מיליון שקל, וזאת לאחר שהגדילה את מספר המכוניות שמכרה ב-27% ל-18,622.

הירידה בשווי ההשקעה של קרסו בנתיב אקספרס
 הירידה בשווי ההשקעה של קרסו בנתיב אקספרס