חשד: ביתו של עד לפיגוע בכפר דומא הוצת

איברהים דוואבשה, שהיה עד ראייה להצתה הקטלנית בקיץ 2015, נפגע משאיפת עשן כשהבית בו שהה הוצת עפ"י החשד ■ חלק מתושבי הכפר טוענים: מתנחלים ביצעו את המעשה ■ המשטרה והצבא פתחו בחקירה

הרצח בכפר דומא / צילום: רויטרס
הרצח בכפר דומא / צילום: רויטרס

שוב שריפה בדומא - החשד הוא כי מדובר שוב בהצתה: כחצי שנה לאחר רצח שלושת מבני משפחת דוואבשה, התקבל הלילה דיווח על בית נוסף שהוצת בכפר. כוחות משטרה וצבא שהגיעו לכפר החלו בסריקות, ושני בני זוג פונה לטיפול רפואי כתוצאה משאיפת עשן, ומצבם הוגדר קל.

לבית נגרם נזק רב. מהחקירה עולה כי בבית מתגורר עד לפיגוע היהודי הרצחני בדומא.

מהמשטרה נמסר כי נפתחה חקירה, וכל כיווני החקירה נבדקים. מפרטים ראשונים עולה כי בבית התגורר חמד דוואבשה ומשפחתו, ובקומה שהוצתה שהו בזמן השריפה גבר ואישה.

בשלב זה תושבי הכפר לא יודעים להגיד מי גרם לשריפה: חלקם טוענים כי ראו מתנחלים, וחלקם טוענים כי אין גורמים זרים בכפר. צעירי הכפר התכנסו באזור הבית שנשרף והחלו לבצע סריקות במטעים הסמוכים.

איברהים דוואבשה, הגבר שהיה בבית, היה עד לפיגוע השריפה הראשון בדומא - ולכן חלק מהתושבים בכפר טוענים כי המתנחלים עשו זאת כדי לפגוע בו. הוא ואשתו פונו על-ידי התושבים לבית-החולים רפידא במצב קל וללא כוויות.

כוחות הביטחון, מז"פ והמינהל האזרחי הגיעו לנקודה. מסריקות ראשוניות התגלה כי חדר וחצי נשרף, חלון נופץ, ושני בקבוקי תבערה הושלכו לתוך הבית.