כחלון: "נתניהו מפר הסכם שהוא לא יתערב ברפורמות שלי"

שר האוצר בוועידה של "כלכליסט" התייחס למעורבות של נתניהו ברפורמת שכר הבכירים שאושרה לפני שבוע בוועדת הכספים ולרצונו של ראש הממשלה להגביל את היקפה

שר האוצר משה כחלון / צילום: אוריה תדמור
שר האוצר משה כחלון / צילום: אוריה תדמור

שר האוצר, משה כחלון, מתח היום (ג') ביקורת חריפה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו. כחלון, שדיבר בכנס של עיתון "כלכליסט", התייחס למעורבות של נתניהו ברפורמת שכר הבכירים שאושרה לפני שבוע בוועדת הכספים, ורצונו של ראש הממשלה להגביל את היקפה. לדבריו, הוא קרה על כך בעיתון. "אם יש שינוי בהסכמים אני אשמח לדעת... אני חושב שהוא צריך להרים לי טלפון ולהגיד לי - 'אדוני שר האוצר, אני החלטתי להפר את ההסכם'. אני רואה זאת בחומרה כי בכל ההסכמים צריך לעמוד. זו הפתעה עבורי כי יש לי הסכם חתום עם ראש הממשלה. אחד התנאים שלי לכניסה לממשלה היה שהוא לא מתערב ברפורמות שלי. והוא חתום שהוא מקדם אותם".

הדברים נאמרו כאמור על רקע התנגדותו של נתניהו להגבלת עלות שכר הבכירים במגזר הפיננסי עד לרף של פי 35 מעלות השכר של העובד עם השכר הכי נמוך בחברה. נתניהו גם בחן את האפשרות של להעלות את תקרת השכר בחוק שמעליה לא ניתן להכיר לחברות בהוצאות השכר לבכירים מגובה של 2.5 מיליון שקל לגובה של 3.5 מיליון שקל ברוטו לשנה.

כחלון התייחס גם למצב בשוק הנדל"ן, ואמר כי "הפסקנו את נושא הספסרות בקרקעות המדינה, התחייבנו לשווק 70 אלף דירות - ואנחנו נעמוד בזה. ברגע שהמדינה מפסיקה להרוויח על חשבון הבנים שלה במחירי הקרקעות זה יבוא לטובתה".

הוא הזכיר את הרפורמה שהוא מוביל בשוק ההון להקמת רשות עצמאית נוספת, ואמר כי "בעוד שנה מהיום תהיה רשות עצמאית. יש קצת ויכוחים עם האוזר (שמואל האוזר, יו"ר רשות ני"ע), אבל נסתדר, בסוף יהיה בסדר. אי-אפשר לבטל הכל".

כחלון התייחס גם לוועדת שטרום להרחבת התחרות בבנקים, וסיפר כי היא צפויה להגיש את הדוח הסופי שלה בסוף החודש: "אבשר לכם שבסוף מארס ועדת שטרום תפרסם את המסקנות שלה. נביא את זה לממשלה, וגם נשב עם הנגידה ונדבר איתה. נראה מה אפשר לעשות כדי שהכבשה תישאר שלמה והזאב יישאר שמח".